• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82066
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/LXGv
+
-

تفاهم‌نامه‌‌ 4600 میلیارد تومانی برای آب‌رسانی به روستاها

استاندار خراسان جنوبی از امضای تفاهم‌نامه‌‌ ‌با وزارت نیرو برای آب‌رسانی خبر داد و گفت: به دلیل خشکسالی‌های اخیر اصلی‌ترین چالش، آب‌رسانی به روستاهاست و هم‌اکنون ۵۰۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند. به گزارش تسنیم «محمدصادق معتمدیان» اظهار کرد: به دلیل خشکسالی‌های زیاد و عوامل دیگر مهاجرت زیادی از روستاها به حاشیه شهرها انجام شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است. وی با بیان این‌که خوشبختانه حضور دستگاه‌های خدمت‌رسان در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است گفت: در جهت کمک به معیشت مردم و تکمیل زیرساخت‌ها خدمات خوبی ارائه شده است. 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در کمک به توسعه و پیشرفت روستاها نیز کمک‌های خوبی شده و بیش از 300 گروه جهادی در نقاط مختلف استان حضور پیدا کرده و خدمات خوبی ارائه کردند. معتمدیان از برگزاری همایش روستا و عشایر، 15 مهرماه در استان خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های استان موضوع آب‌رسانی به روستاهاست. در حال حاضر 500 روستای استان با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شود. در این زمینه در سفر 15 مهرماه وزیر نیرو به خراسان جنوبی تفاهم‌نامه‌ای با اعتبار 4600 میلیارد تومان امضا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی از ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی برای محرومان به منظور نگهداشت جمعیت خبر داد و افزود: امید است تا پایان سال شاهد افتتاح این واحدها باشیم. این مسئول با بیان این‌که تا پایان سال 99 همه روستاهای استان از گاز برخوردار خواهند شد، گفت: در حال حاضر 67 درصد روستاها از گاز برخوردارند که این میزان تا پایان امسال به 85 درصد می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید