• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82051
+
-

فرود دارو در خانه

همکاری دو شرکت برای ارسال دارو به‌وسیله پهپاد برای مشتریان، تحول بزرگی در خدمات‌رسانی محسوب می‌شود که به‌زودی محقق خواهد شد

فرود دارو در خانه

 والگرینز که یک داروخانه زنجیره‌ای است، برنامه‌ جدیدی را به‌همراه شرکت وینگ طرح‌ریزی کرده تا براساس آن به‌شکلی جالب به مشتریان خود خدمات‌رسانی کند. والگرینز می‌خواهد با استفاده از پهپادهای «الفبا»ی شرکت وینگ که مواد غذایی و نوشیدنی برای مشتریان ارسال می‌کند، خدمات دارویی را نیز به آن بیفزاید.

طرح آزمایشی
خدمات‌رسانی ابتدا به‌صورت آزمایشی از‌ماه آینده در ویرجینیا شروع می‌شود و بیش از 100محصول و 6بسته از پیش آماده‌شده را برای فروش در اپلیکیشن وینگ شامل می‌شود. همکاری والگرینز و وینگ در آینده قرار است شامل محصولات سلامت و بهداشت نیز بشود که از طریق هوا این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که دقایقی پس از سفارش، محصولات مورد نیاز خود را از پهپاد دریافت کنند. ویش سانکاران از مدیران والگرینز در این رابطه می‌گوید: «والگرینز همچنان به توسعه همکاری‌هایش ادامه می‌دهد تا تجربیات مشتریان خود را بیشتر و مدرن‌تر کند. ما مفتخریم که نخستین خرده‌فروشی در ایالات‌متحده هستیم که گزینه تحویل کالا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تجاری را با تقاضا و همکاری شرکت وینگ ارائه می‌دهیم. با توجه به خواست مشتریان، ما همچنان به ایجاد تجارب خرید متفاوت ادامه داده و محصولات و خدماتی را که مصرف‌کنندگان نیاز دارند، در هر کجا، هر زمان و به هر تعداد که ممکن است، فراهم خواهیم کرد.»

موقعیت ممتاز
به گزارش همشهری، خدمات تحویل در کریستینس‌بورگ ویرجینیا که در همان منطقه آزمایشی وینگ قرار دارد استارت خواهد خورد. شرکت وینگ از سال2016تاکنون آزمایش تحویل به‌وسیله هواپیماهای بدون سرنشین را به‌عنوان بخشی از برنامه بدون خلبان وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده انجام داده است. اگرچه فعلا به‌عنوان یک طرح، تنها یک فروشگاه درگیر چنین خدمات‌رسانی‌ای می‌شود اما والگرینز موقعیت منحصربه فردی را در بازاریابی با پهپاد دارد. شاید به این دلیل که 78درصد از آمریکایی‌ها با نخستین داروخانه والگرینز، حدود 8کیلومتر فاصله دارند. اگرچه این فروشگاه محصولات بسیار متنوعی دارد اما برای آزمایش پیک هوایی خود، تنها کالاهای محدودی را درنظر گرفته است. مصرف‌کنندگان این فرصت را دارند که داروهای بدون نسخه تهیه کنند اما نسخه بخشی از برنامه شرکت نیست.

حرکت رو به جلوی وینگ
وینگ توسط اتحادیه هوانوردی فدرال مورد تأیید قرار گرفته است و پهپادهای این شرکت به‌دلیل عملکرد هلی‌کوپتری مشکلی در پرواز کردن ندارند. پرنده‌های هلی‌کوپترگونه بدون نیاز به مجوز خاصی می‌توانند با سرعت 120کیلومتر بر ساعت و با استفاده از انرژی الکتریکی بر فراز آمریکا به پرواز درآیند. بلومبرگ در این خصوص گزارش داده است که شرکت وینگ در 2 شهر بلکسبرگ و کریستینس‌برگ ایالت ویرجینیا خدمات‌رسانی هوایی موفقی را پشت سر گذاشته است. برای وینگ اخذ مجوز و موافقت‌ لازم دولت گام بلندی برای توسعه محسوب می‌شود. آنها اکنون موافقت برخی شرکت‌های استرالیایی را نیز به‌دست آورده‌اند و به‌زودی کار ارسال کالا در این کشور را آغاز خواهند کرد.

لوازم بهداشتی از هوا می‌رسد
همکاری والگرینز و وینگ در آینده قرار است شامل محصولات سلامت و بهداشت نیز بشود که از طریق هوا این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که دقایقی پس از سفارش، محصولات مورد نیاز خود را از پهپاد دریافت کنند

این خبر را به اشتراک بگذارید