• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81935
+
-

تکمیل مسکن مهر هشتگرد، در وقت اضافه

بنابراعلام مسئولان، واحدهای باقیمانده مسکن مهر با بیش از 91 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن هستند

البرز
تکمیل مسکن مهر هشتگرد، در وقت اضافه

زهرا اشرف‌زاده _ کرج - خبرنگار 

  ساخت حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر از سال ۸۷ در شهر جدید هشتگرد آغاز و حدود ۲۵ هزار واحد به متقاضیان واگذار شد. البته به دلیل کمبود زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، تلفن، گاز، مدرسه، فضای سبز، درمانگاه، کلانتری، مراکز تجاری و فرهنگی، استقبال از مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در حد انتظار نبود تا این‌که در یک سال اخیر، با توجه به افزایش امکانات شهر جدید و همچنین افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن، بسیاری از متقاضیان خواهان ساکن شدن در خانه‌هایشان شدند. با وجود این، اما تعدادی از آنها هنوز موفق به دریافت خانه خود نشده‌اند.  یکی از این افراد در تماس با تحریریه همشهری البرز با بیان این‌که حدود 10 سال قبل برای مسکن مهر ثبت‌نام کرده است، می‌گوید: ابتدا قول داده شد 2 ساله مسکن را تحویل دهند، اما بعد 5 ساله شد و حالا با وجود گذشت 10 سال، هنوز واحدم را تحویل نگرفته‌ام.
رضا شفیعی می‌افزاید: امسال که قیمت اجاره مسکن به‌شدت افزایش یافته، راهی به‌جز رفتن به مسکن مهر ندارم. با وجود این‌که مسیرم تا اداره طولانی می‌شود، اما با حقوق 5/2 میلیون تومان نمی‌توان اجاره‌های سنگین را پرداخت کرد. 

پیشرفت 91 درصدی مسکن مهر
عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره آخرین وضع مسکن مهر در شهر جدید به همشهری می‌گوید: در شهر جدید هشتگرد ساخت 49 هزار واحد مسکن مهر کلید خورده بود که 28 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسید و 10 هزار واحد آن در طرح ملی و بقیه آن هم در حال تکمیل بنا و زیرساخت است.
محسن مجذوب می‌افزاید: همچنین با توجه به اجرای طرح تولید و عرضه مسکن با مشارکت بخش خصوصی، شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ۲۱ هزار واحد مسکونی را به صورت خودمالکی و مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کرده که بر اساس قرارداد فی‌مابین، سرمایه‌گذار متعهد به ساخت این واحدهای مسکونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
وی در پاسخ به این‌که چرا با گذشت چند سال هنوز عده‌ای موفق به دریافت مسکن خود نشده‌اند، می‌گوید: اصلی‌ترین مشکل تحویل ندادن مسکن مهر نبود خدمات زیربنایی است که در صورت تکمیل به افراد تحویل داده خواهد شد. واحدهای باقیمانده مسکن مهر با بیش از 91 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن هستند.
مجذوب با اشاره به آخرین روند پیشرفت زیرساخت‌های مسکن مهر ادامه می‌دهد: خدمات زیربنایی و محوطه‌سازی واحدهای مسکن مهر باقیمانده با بیش از 79 درصد پیشرفت در انتظار تأمین اعتبار برای تکمیل است و شرکت عمران با هزینه از منابع داخلی کمک ویژه‌ای در این مورد کرده. البته زیرساخت‌های ۲ هزار واحد مسکن مهر آماده شده و به‌زودی تحویل متقاضیان خواهد شد.
وی ادامه می‌دهد: با تخصیص اعتبار و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان تلاش خواهیم کرد مشکلات این واحدها رفع و تا پایان سال پرونده طرح مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد طبق برنامه زمان‌بندی بسته شود.

ثبت‌نام جدید نداریم
عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره این‌که آیا تعاونی‌های مسکن مهر با قرارداد دوجانبه یا مشاوران املاک می‌توانند اقدام به ثبت‌نام مسکن مهر کنند، می‌گوید: تعاونی‌ها براساس بخشنامه صادرشده هیات دولت از بهمن سال 88 به بعد به‌هیچ‌عنوان حق ثبت‌نام عضو جدید را ندارند، در ضمن با توجه به تکمیل ظرفیت واحدهای مسکن مهر هرگونه ثبت‌نام مسکن مهر به هر نحو ممنوع است.
مجذوب به طرح واگذاری زمین‌های مسکن مهر به ساکنان واحدهای ساخته‌شده در این اراضی اشاره می‌کند و می‌افزاید: شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با هدف خدمت‌رسانی به مردم و تسهیل در خرید زمین تخفیف‌های مختلفی در نظر گرفته است. همچنین برای متقاضیانی که تمایل به پرداخت نقدی سهم عرصه و تسویه‌حساب کامل را دارند ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.
وی ادامه می‌دهد: این تخفیف‌ها برای افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند در صورت پرداخت نقدی علاوه بر ۳۰ درصد تخفیف، ۲۰ درصد تخفیف بیشتراست.

تحویل مسکن مهر با تکمیل زیرساخت‌ها
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که هیچ واحد مسکن مهری نباید بدون تامین زیرساخت‌های مورد نیاز ساکنان تحویل داده شود، می‌گوید: اجرای طرح‌های روبنایی، تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه‌های مسکن مهر با خدمات مورد نیاز برای ساکنان در شهر جدید هشتگرد از اولویت‌های کاری شرکت عمران است. حبیب‌الله طاهرخانی با بیان این‌که متقاضیان مسکن مهر پس از تحویل واحد خود نباید دغدغه‌ای برای سکونت داشته باشند، می‌افزاید: همچنین فراهم کردن شرایط مناسب از جمله دسترسی آسان به مراکز تجاری و خدماتی مورد نیاز ساکنان از جمله مواردی است که مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی بوده و بر همین اساس شرکت عمران شهرهای جدید از طریق منابع داخلی خود درصدد تکمیل و بهره‌برداری از مسکن مهر است. از همین رو ساخت و تکمیل واحدهای تجاری، آسفالت، محوطه‌سازی و تکمیل نمای واحدهای مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد نمونه بارز این اقدامات است.

این خبر را به اشتراک بگذارید