• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81858
+
-

حضور اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در خبرگزاری دانشجویان ایران

ایسنا نخستین رسانه غیردولتی بود


اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران روز گذشته با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران، علاوه بر برگزاری یکی از جلسه‌های خود، با مدیرعامل و اعضای ایسنا نیز دیدار کردند. براساس روال اخیر هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران مبنی بر برگزاری برخی از جلسه‌های این هیأت مدیره در رسانه‌های مختلف، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز روز یکشنبه میزبان تازه‌ترین جلسه این انجمن بود. این جلسه با حضور عباس عبدی، کامبیز نوروزی، شهریار شمس، آزاده محمدحسین، امیرعباس نخعی و شبنم رحمتی از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران برگزار شد.
پس از پایان جلسه، اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در نشستی با علی متقیان (مدیرعامل ایسنا) درباره موضوع‌هایی همچون رعایت اخلاق حرفه‌ای در رسانه‌ها، محدودیت انتشار برخی اخبار، لزوم تدوین آیین‌نامه نحوه حضور خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی و مشکلات اخیر خبرنگاران محیط‌زیست سخن گفتند.
علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان توضیحاتی درباره تاریخچه و شیوه کاری ایسنا و جایگاه این رسانه در میان رسانه‌های رسمی کشور، مهم‌ترین ویژگی‌های این رسانه‌ را رعایت اصل صداقت و دقت در خبرنویسی و اعتبار این رسانه برشمرد.
همچنین عباس عبدی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران تهران‌ در سخنانی اظهار کرد که ایسنا در بهترین زمان تاریخی شکل گرفت و شاید یکی از دلایل‌ رتبه بالای استفاده از این خبرگزاری این است که برخلاف سایر رسانه‌ها، رانت قدرت ندارد و با وجود آنکه جناح دارد، اما در میانه ایستاده است و به همین‌خاطر هم از جناح‌های مختلف به این رسانه رجوع می‌شود.

رسانه‌ها در 40 سال اخیر
 او همچنین با بیان اینکه «ایسنا توانست سریع اوج بگیرد»، خاطرنشان کرد که یکی از دلایل جلو‌زدن برخی‌ رسانه‌ها از ایسنا می‌تواند منابع غیرقابل مقایسه آنها با این خبرگزاری باشد. عبدی همچنین یکی از ویژگی‌های اصلی ایسنا را مقاومت بدنه اصلی این رسانه در برابر تغییرات برشمرد.
در ادامه کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز گفت: در ۴۰ سال اخیر چند رسانه به دلایلی نقطه عطف در تاریخ رسانه‌ای کشور ایجاد کردند که ایسنا نیز ازجمله آنها بود. ایسنا نخستین رسانه غیردولتی بود که به نوعی توانست انحصار بشکند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این رسانه توجه به اصل بی‌طرفی است که آن را از سایر خبرگزاری‌ها متمایز می‌کند. او البته یادآور می‌شود که در سال‌های اخیر گاهی ایسنا به آن اندازه‌ که باید به برخی اخبار که اتفاقا دارای ارزش خبری بالایی هم هستند، نمی‌پردازد. این درحالی است که به‌نظر نمی‌رسد این اخبار از چشم این رسانه دور مانده باشد، بلکه بیشتر می‌تواند برگرفته ‌از تصمیمات مدیریتی باشد.

خبرنگاران قدیمی دلیل موفقیت ایسنا
آزاده محمدحسین، سردبیر همشهری محله نیز در سخنانی کوتاه، یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت ایسنا را خبرنگاران قدیمی این رسانه برشمرد و یادآور شد که خبرنگاران آن نسل که بدنه اصلی ایسنا را نیز تشکیل می‌دهند، در ماندگاری و پیشرفت این رسانه تأثیر زیادی داشته‌اند که نباید این موضوع را فراموش کرد. اعضای هیأت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران همچنین در جریان بازدید از برخی اداره‌های خبری ایسنا، با خبرنگاران این رسانه گفت‌وگو کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید