• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81826
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P25y
+
-

۴۲ درصد خانوارهای روستایی و عشایری؛ زیر پوشش بیمه

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی از قرارگیری ۴۲ درصد خانوار‌های کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی تحت پوشش بیمه خبر داد.  به گزارش مهر، «محمدرضا غلام‌زاده» گفت: جمعیت این بیمه‌شدگان در خراسان شمالی حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ تا ۴۸ هزار نفر است.  وی در تشریح نحوه شناسایی جامعه هدف باقیمانده اظهار کرد: آمار جامعه هدف باقیمانده را از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گرفته‌ایم و به دنبال آن هستیم که بانک اطلاعاتی جامعی را به دست بیاوریم تا بتوانیم وضعیت روستاییان استان را بررسی کنیم.  

غلام‌زاده تصریح کرد: طبق آمار واصله از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، حدودا ۴۵ هزار سرپرست خانوار روستایی و عشایری در سطح خراسان شمالی وجود دارد که فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای هستند و هدف صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر این است که این افراد در مرحله اول تحت پوشش بیمه قرار گیرند.  وی با بیان این‌که ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را هفته گذشته در استانداری تشکیل دادیم، افزود: هدف این ستاد این است که تمام دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر کار ستاد روستاییان هستند دست به دست هم دهند تا بتوانیم کار پوشش همگانی بیمه‌ای روستاییان را انجام دهیم.  

غلام‌زاده از وجود نزدیک به 1959 مستمری‌بگیر بیمه روستایی در خراسان شمالی خبر داد و ابراز داشت: هر ماه حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر به این آمار افزوده می‌شوند. غلام‌زاده تشکیل ستاد توسعه بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را در هفته گذشته بهترین اتفاق برای جامعه هدف برشمرد و تاکید کرد: ستاد مذکور قرار است در هفته‌های آتی به صورت شهرستانی هم تشکیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید