• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81763
+
-

آمادگی مرز دوغارون برای استقبال از زائران اربعین

مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی به عنوان تنها معبر اتباع کشور افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق آماده استقبال از زائران است. به گزارش ایرنا، فرماندار تایباد گفت: زیرساخت‌های لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم شده و همه امکانات و ظرفیت‌های شهرستان برای رفاه این زائران به کار گرفته شده است. «محسن سیاح» بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این ایام بیش از ۴۵ هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند. 

وی به افزایش ساعت کاری پلیس گذرنامه اشاره کرد و افزود: پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز با برنامه‌‌ریزی انجام‌شده این آمادگی را دارد که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون گیت‌های خروجی مسافران را در این پایانه مرزی موقتا افزایش دهد تا زائران به آسانی تردد کنند و در صورت نیاز ساعت کاری این واحد نیز افزایش خواهد یافت. فرماندار تایباد ادامه داد: تعدادی موکب از سوی ستاد اربعین شهرستان نیز در مرز دوغارون در نظر گرفته شده است. سیاح گفت: پیش‌بینی ورود روزانه بیش از 4 هزار تبعه کشور افغانستان از مرز دوغارون به ایران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی صورت گرفته است.

به همین منظور برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران حسینی بیش از ۲۰۰ نفر در ایام ورود زائران در معبر رسمی دوغارون به صورت داوطلبانه خدمت‌رسانی خواهند کرد. سال گذشته ۳۴ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در مراسم عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر وارد ایران شدند. تایباد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید