• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81824
+
-

نام‌گذاری ایستگاه‌های آتش‌نشانی به نام شهدا

7 ایستگاه آتش‌نشانی مشهد به نام شهدا نام‌گذاری شد. به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: پیرو درخواست این سازمان از شورای شهر مشهد مبنی بر تغییر نام چند ایستگاه آتش‌نشانی به نام شهدای آتش‌نشان و موافقت شورا، طبق مصوبه اعلامی به این سازمان، 7 ایستگاه آتش‌نشانی به نام شهدای آتش‌نشان نام‌گذاری شد.  آتشپاد دوم «امیر عزیزی» افزود: بر این اساس ایستگاه شماره یک در میدان شهدا به نام آتش‌نشان شهید محمد حسین موقنیان، ایستگاه شماره 2 واقع در بلوار وحدت به نام آتش‌نشان فداکار سیدرضا رجایی، ایستگاه شماره 3 به نام آتش‌نشان فداکار مصطفی مختارزاده و ایستگاه شماره 5 در بلوار وکیل‌آباد به نام آتش‌نشان شهید علی سعادتمند نام‌گذاری شد.  

وی ادامه داد: ایستگاه شماره 6 در خیابان مفتح به نام آتش‌نشان فداکار غلامرضا حمیده‌پور و ایستگاه شماره 7 در منطقه قاسم‌آباد به نام آتش‌نشان فداکار محمدرضا روشن‌قیاس و ایستگاه شماره ۹ در بلوار فرودگاه به نام آتش‌نشان فداکار شهید حمید نوروزی نام‌گذاری شد. عزیزی گفت: مزار شهدای آتش‌نشان در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد با حضور خانواده شهدا و جمعی از مسئولان شهری غبارروبی شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در این مراسم گفت: ایثار و شهادت جزئی از وجود و جوهره کار آتش‌نشانانی است.  

این مسئول افزود: پیگیر تصویب مصوبه‌ای در شورای شهر در خصوص حمایت و صیانت از آتش‌نشانان هستیم و امیدواریم این طرح در آینده‌ای نزدیک پس از تصویب در شورای اسلامی شهر مشهد اجرایی شود.  در این مراسم، مزار شهیدان محمدرضا روشن‌قیاس، سیدرضا رجایی، مصطفی مختارزاده، غلامرضا حمیدپور و حمید نوروزی توسط مسئولان شهری و آتش‌نشانان غبارروبی و عطرافشانی شد.  سازمان آتش‌نشانی مشهد از زمان جنگ تحمیلی تاکنون 5 شهید تقدیم آرمان‌های نظام و انقلاب کرده است. در این شهر ۴۶ ایستگاه و 3 پایگاه آتش‌نشانی و 2 ایستگاه نیز در شهرک‌های صنعتی توس و کلات به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید