• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81823
+
-

بررسی امکانات و تجهیزات از مرز مهران تا کربلا و نجف

وزیر کشور گفت: امکانات، تجهیزات و آمادگی‌های مرز مهران تا نجف و کربلا برای تردد زائران اربعین مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد. به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهدای ایلام با بیان این مطلب اظهار کرد: به همراه روسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین از امکانات فراهم شده برای زائران اربعین در مرز مهران و مسیر مهران - نجف - کربلا بازدید می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین، در سفر به عراق، با وزیر کشور و استانداران مرزی این کشور نشستی در این خصوص برگزار می‌شود. رحمانی فضلی گفت: بر اساس گزارش کمیته‌های مختلف ستاد اربعین، آمادگی لازم برای تردد دست‌کم 3 میلیون زائر اربعین در مرز مهران فراهم شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: تلاش می‌شود با مجموعه تجربیات برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در سال‌های گذشته و همچنین اضافه شدن مرز خسروی، امسال تسهیلات بیشتر و بهتر و خدمات مناسب‌تری به زائران اربعین ارائه شود. وزیر کشور در بدو ورود به استان ایلام برای بازدید از مرز راهی شهرستان مهران و در ادامه از طریق مرز مهران راهی عراق شد.

مرز بین‌المللی مهران، در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام، طی سال‌های گذشته به کانون اصلی تردد مرزی ایران و عراق به خصوص مسیر آمد و شد زائران ۲ کشور تبدیل شده است. هم‌اکنون و به طور متوسط روزانه ۲۰ هزار مسافر و زائر در مرز بین‌المللی مهران تردد می‌کنند. بسیاری از منابع پیش‌بینی کرده‌اند شمار زائران کنگره اربعین سال جاری تا 5 میلیون نفر افزایش می‌یابد که بر اساس روال سال‌های قبل، انتظار می‌رود همچنان ایلام و مرز مهران انتخاب آنان برای ورود و خروج مرزی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید