• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81803
+
-

آمادگی استان برای مقابله با شیوع طاعون نشخوارکنندگان

مدیرکل حفاظت   محیط‌زیست البرز گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 2 بیماری است که احتمال شیوع آن در بین گونه‌های جانوری حفاظت‌شده استان وجود دارد.
«فردین حکیمی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بسیاری از پروژه‌های عمرانی از جمله بزرگراه‌ها باعث به هم خوردن ‌زیست‌بوم منطقه می‌شود، اظهار کرد: مطالعات زیست‌محیطی برای بسیاری از این پروژه‌ها انجام نشده که دود آن به چشم حیات‌ وحش و طبیعت می‌رود.
وی افزود: وقتی پروژه‌ها از داخل زیستگاه‌های حیات وحش عبور می‌کنند، حتما باید زیرگذر و روگذری برای عبور حیات وحش داشته باشند و در مسیر هم تابلوها و علایم هشداردهنده در خصوص تردد حیوانات نصب شده باشد.
حکیمی عنوان کرد: متاسفانه این اصول در بسیاری از پروژه‌ها نادیده گرفته می‌شود و همین امر باعث شده هر سال تعدادی از گونه‌های جانوری استان در حوادث جاده‌ای تلف شوند.
وی با اشاره به وضعیت تلفات در جاده‌ها در تابستان امسال گفت: تابستان امسال گزارشی از تلفات جاده‌های گونه‌های حیات وحش در استان دریافت نکرده‌ایم.
مدیرکل محیط‌زیست البرز در ادامه با اشاره به آغاز فصل جدید و احتمال انتشار بیماری در میان گونه‌های جانوری استان افزود: آمادگی لازم برای مقابله با شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان وجود دارد و دوشنبه این هفته هم مانوری در خصوص پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برگزار می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید