• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81796
+
-

راه‌اندازی ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان راه‌اندازی شده است. «لیلا طاهری» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در 4 سال اخیر، ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان راه‌اندازی شده که شامل مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن مردان در خرم‌آباد، مرکز توانبخشی کودک و خانواده کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان‌های کوهدشت و دلفان و مرکز روزانه مبتلایان به اختلالات طیف اوتیسم در خرم‌آباد بودند.

وی گفت: در همه مناطق روستایی استان در قالب برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۱۵ هزار معلول را شناسایی کرده‌ایم. طاهری اضافه کرد: همچنین زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر از جوانان تحصیل‌کرده ساکن در مناطق روستایی تحت عنوان تسهیلگر در برنامه CBR فراهم شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: در این مدت زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر از معلولان ساکن روستا در قالب پرداخت سرمایه کار، کمک‌های بلاعوض، برنامه استادشاگردی، اشتغال دستمزدی و گروه‌های خودیار فراهم شده است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح توانمندسازی گروه‌های مختلف معلولان از جمله طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی، طرح توانمندسازی سالمندان و افراد کم‌شنوا در استان، راه‌اندازی اولین کارگاه تولیدی حمایتی تیپ 2 در استان، پرداخت کمک‌هزینه پرستاری به ۸۴۹ نفر از بیماران ضایعه نخاعی و صدور ۹هزار کارت شناسایی الکترونیکی برای معلولان، پرداخت کمک‌هزینه کاشت حلزون به متقاضیان و... از دیگر اقدامات حوزه توانبخشی بهزیستی استان بوده است. طاهری گفت: همچنین در این مدت کمک‌هزینه مستمری به ۱۱۰ هزار نفر از معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان پرداخت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید