• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81770
+
-

بازگشایی محور محمدآباد به شهرک طرق

پروژه تعریض و آسفالت ضلع شمالی بلوار حر به بهره‎برداری رسید

گزارش
بازگشایی محور محمدآباد به شهرک طرق

مرجان فرهمند |خراسان رضوی - خبرنگار:


 جمعیت بیش از 40 هزار نفری شهرک طرق مشهد سال‌ها از جاده‌ای تردد کرده‌اند که آن‌ را «جاده مرگ» نام نهاده‌اند. مشکلی که با بازگشایی مسیر شهرک عمار یاسر (محمدآباد) ـ طرق و بهره‌برداری از پروژه تعریض و آسفالت باند شمالی بلوار حر حد فاصل شهرک باهنر تا شهرک شهید رجایی به ‌طول 1800 متر با هزینه 25 میلیارد ریال برطرف می‌شود. به ‌همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد محور محمدآباد به سمت شهرک طرق سرانجام بعد از 7 سال به ‌بهره‌برداری رسیده است. 


افتتاح پروژه؛ 6 ماه زودتر از موعد مقرر

معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد در مراسم بازگشایی محور محمدآباد (کوی عمار یاسر) به شهرک طرق و بهسازی و تعریض باند شمالی بلوار حر اظهار کرد: پروژه بازگشایی جاده محمدآباد به طرق یکی از خواسته‎های ساکنان منطقه بود که از سال ۹۱ مطرح شد و پس از انجام مطالعات و تهیه مجوزها، عملیات اجرایی پروژه در سال ۹۵ آغاز شد. «خلیل‌الله کاظمی» گفت: اما در سال 96 به ‌دلیل مشکلاتی از جمله تحصیل حریم اراضی متعلق به هوانیروز، وجود 2 کارخانه، فرودگاه و قرار داشتن لوله گاز در مسیر، پروژه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‏‌های متعدد و همکاری فرودگاه اواخر سال گذشته، عملیات اجرایی بازگشایی مسیر محمد‌آباد به طرق آغاز شد. این پروژه ظرف مدت 6 ماه و زودتر از زمانبندی در نظر گرفته شده به بهره‎برداری رسید .معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: همچنین مذاکراتی با هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام و موافقت آنها برای تحصیل ۲۰ هزار مترمربع از اراضی متعلق به هوانیروز به طول 2/1 کیلومتر از سوی شهرداری مشهد گرفته شد. پس از حصول آن، جاده محمدآباد ـ طرق به صد متری متصل خواهد شد. 


حفظ حریم اراضی کشاورزی 

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد، پروژه محمد‌آباد (کوی عمار یاسر) به طرق یکی از پروژه‎های نیمه‌تعطیلی بود که برای گره‌گشایی از مشکلات آن پیگیری‌های زیادی از سوی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر انجام گرفت تا با اجرای آن شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت و رضایت ساکنان منطقه باشیم. «محمدهادی مهدی‌نیا» خاطرنشان کرد: ساکنان طرق مردمی متحد و منسجم هستند و باید از این امتیاز استفاده کرد. یکی از موضوعاتی که اکنون مورد توجه قرار دارد بازآفرینی شهری است که مردم طرق و شورای معتمدین می‎توانند با مشارکت با دفاتر تسهیلگری در مقاوم‌سازی شهرک طرق کمک کنند. وی گفت: جاده محمدآباد از میان اراضی کشاورزی می‎گذرد، لذا از همه دستگاه‎های نظارتی و آستان قدس تقاضا می‎کنیم که به حفظ اراضی کشاورزی توجه ویژه‎ای داشته باشند. 


حمایت شورای شهر از مناطق کم‌برخوردار

«در ماه‎های ابتدایی آغاز به کار شورای پنجم از پروژه رهاشده بازگشایی جاده محمدآباد به طرق بازدید کردیم. پس از آن برای رفع مشکلات این پروژه جلسه‏‌های متعددی در کمیسیون‎های تخصصی برگزار و پیگیری‌‏ها از سوی مدیریت شهری انجام شد». این بخشی از صحبت‌های «رمضانعلی فیضی» رئیس کمیسیون مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شورای اسلامی شهر مشهد است. وی توضیح داد: بازگشایی جاده محمدآباد (کوی عمار یاسر) به طرق خدمتی از سوی خادمان مردم در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری به مردم منطقه است. 

فیضی تصریح کرد: دفاتر تسهیلگری برای آن است که مردم را در بازآفرینی شهری به مشارکت بطلبیم. یکی از سیاست‌‎های ما این است که کار مردم را با مردم و برای مردم انجام دهیم. تاکنون شهرداری مشهد در این منطقه ۱۴ میلیارد تومان برای اجرای پروژه هزینه کرده است و 5/1 میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص خواهد داد. 


نام‌گذاری جاده شهرک عمار یاسر به طرق به نام شهدای طرق 

عضو شورای چهارم شهر مشهد در این مراسم گفت: پیش از اجرای پروژه جاده شهرک عمار یاسر (محمدآباد) به طرق در این راه به دلیل کم‌عرض بودن و خرابی ۴۵ نفر از اهالی طرق در تصادفات کشته و ۱۵ نفر معلول شده‌اند، لذا اگر بگوییم مدیریت شهری تصادفات منجر به فوت را در این جاده به صفر رسانده است، اغراق نکرده‎ایم. «حسن قدیری طرقی» ضمن تقدیر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد ابراز کرد: تقاضا داریم این جاده از سوی شورای شهر به نام شهدای طرق نام‌گذاری شود. اقدام بزرگ شهرداری و شورای شهر مشهد در بازگشایی این جاده قابل تقدیر است. من به عنوان نماینده مردم طرق به شهرداری و شورای شهر مشهد می‌‏گویم که کار بزرگ و ماندگاری را انجام داده‎اید. در حاشیه این مراسم، شورای معتمدین شهرک طرق با اهدای یک قالیچه آیه مبارکه «وان یکاد» از مدیران شهری و شورای اسلامی شهر تقدیر و قدردانی کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید