• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81754
+
-

گردن و نای دختربچه خرمشهری جراحی شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی امام خمینی(ره) اهواز جزئیات آخرین وضعیت جسمی دختربچه 7 ساله خرمشهری را که روز جمعه (6 مهر) مورد حمله سگ‌ها قرار گرفت، تشریح کرد. دکتر «ساسان موگهی» در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: روز جمعه دختربچه 7 ساله خرمشهری که از ناحیه گردن، نای و گوش دچار آسیب شده بود، به بیمارستان امام(ره) اهواز اعزام و عمل جراحی ترمیم گردن و نای روی او انجام شد.

وی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن جراحی گفت: این کودک هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو این بیمارستان بستری است و به دلیل آسیب نسبتا شدیدی که به راه‌های هوایی و نای او وارد شده است، لوله‌گذاری در نایش انجام شده و از طریق دستگاه تنفس می‌کند.

موگهی با اشاره به این‌که گازگرفتگی حیوانات به دلیل وجود میکروب در بزاق دهانشان عفونت‌زاست، افزود: متخصصان عفونی کودک بیمار را معاینه و آنتی‌بیوتیک‌های لازم را برای او تجویز کرده‌اند. واکسن هاری و سرم ضد هاری هم به او تزریق شده است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی امام(ره) اهواز گفت: با توجه به انجام اقدامات لازم، به نظر می‌رسد وضعیت جسمی این کودک بهبود یابد. البته نگرانی در خصوص عفونت وجود دارد که امید است در چند روز آینده برطرف شود.


اجرای مرحله نخست عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد خرمشهر

پیش‌تر سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد را تهدیدی جدی برای سلامت مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان عنوان کرده و خواهان چاره‌اندیشی برای این معضل شده بود. «شکرالله سلمان‌زاده» اردیبهشت امسال‌ با ابراز نگرانی از افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در مناطق شهری بیان کرد: رشد بی‌رویه جمعیت حیوانات ولگرد، علاوه بر خطر ابتلا به هاری که کشنده و خطرناک است، باعث شیوع بیماری‌های انگلی مثل کیست هیداتیک، سالک و توکسوکارا می‌شود.

اما درست پس از انتشار خبر مصدوم شدن دخترک خرمشهری توسط سگ‌های ولگرد، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از اجرای مرحله نخست عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در این شهر خبر داد و گفت: این طرح مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

«نورالله اسعدی» افزود: این اداره کل، بنا بر مصوبه شورای سلامت، طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد خرمشهر را از مدتی پیش آغاز کرده است. وی اظهار کرد: این اداره کل با انعقاد قراردادی با بخش خصوصی عملیات زنده‌گیری، پلاک‌گذاری، واکیسناسیون، عقیم‌سازی و نگهداری سگ‌های ولگرد را از محدوده بندرخرمشهر تا منازل سازمانی انجام داده است.

اسعدی گفت: تاکنون ۹۰ سگ ولگرد به صورت استاندارد و با کمک انجمن حامیان و دوستداران حیوانات از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند و تمام مراحل عقیم‌سازی و نگهداری روی آنها انجام گرفته است. به گفته این مسئول، این طرح در چند مرحله پیش‌بینی شده و الان مرحله نخست آن رو به پایان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید