• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81747
+
-

پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن برنج در لرستان

امسال 8700 هکتار از مزارع استان زیر کشت برنج رفته است

شالیزار
پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن برنج در لرستان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان از آغاز برداشت محصول برنج در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 22 هزار تن برنج سفید و حدود 35 هزار تن شلتوک برداشت شود. «جواد صالحیان» در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: 8700 هکتار از مزارع استان زیر کشت برنج رفته‌اند که در حال حاضر برداشت محصول در برخی شهرها همچون دورود و چگنی آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به سطح زیر کشت برنج، پیش‌بینی می‌شود شاهد برداشت بیش از 22 هزار تن برنج سفید و حدود 35 هزار تن شلتوک در استان باشیم. صالحیان با اشاره به افزایش برداشت برنج در استان نسبت به 7300 هکتار سطح زیر کشت در سال 97 گفت: این در حالی است که کشت این محصول امسال در استان محدود اعلام شده بود، اما به دلیل درآمدزایی بالای برنج و نبود بند قانونی برای اعمال محدودیت، شاهد افزایش برداشت برنج هستیم.


فصل برداشت انار در کوهدشت

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت نیز از آغاز فصل برداشت انار در این شهرستان در نیمه دوم مهرماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵ هزار تن انار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.«فرج‌علی امیری» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این‌که 2700 هکتار از باغ‌‌های انار استان در شهرستان کوهدشت قرار دارند، اظهار کرد: متوسط عملکرد انار در کشور حدود 12 تا 15 تن در هر هکتار است، اما در باغ‌های این شهرستان بین 25 تا 30 تن انار از هر هکتار برداشت می‌شود.

وی افزود: در بخش کوهنانی پیش‌بینی تولید 40 هزار تن انار را داریم که از این میزان 30 هزار تن مربوط به باغ‌های زیرتنگ است. این مسئول گفت: سیل چندان تاثیری در کاهش عملکرد باغ‌های انار این شهرستان نداشته است. باغ‌های انار منطقه زیرتنگ پس‌ از سیل لایروبی و بندهای این منطقه نیز که از بین رفته ‌بودند، ترمیم شدند.

امیری با بیان این‌که با لایروبی بندها آب به‌موقع به باغ‌های انار کوهدشت رسیده است و با کاهش آب در این منطقه مواجه نیستیم، ادامه داد: اطلاعات سیل‌زدگان بخش کشاورزی این شهرستان در سامانه «سجاد» ثبت و خسارت تعدادی از کشاورزان پرداخت شده ‌است. برای پرداخت خسارت مابقی سیل‌زدگان نیز در حال پیگیری هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید