• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81740
+
-

داستان تلخ «هیام»

این دختر 7 ماه پیش در آبادان به دنیا آمده و پدرش می‌گوید به دلیل قصور پزشکی، هنگام تولد دچار فلج مغزی شده است

پیگیری
داستان تلخ «هیام»

«هیام» نوزاد دختر آبادانی است که اسفند پارسال در بیمارستان شهید بهشتی آبادان به دنیا آمد، اما پس از به دنیا آمدن با مشکلاتی مواجه شد و پس از چند روز بستری در بیمارستان، اعلام شد دچار فلج‌ مغزی شده است. پدر هیام در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات ایجادشده برای همسر و نوزادش اظهار کرد: 14 اسفند سال گذشته همسرم برای وضع حمل در بیمارستان شهید بهشتی آبادان بستری شد.

پزشک متخصص دوران بارداری همسرم تاکید کرده بود که او باید سزارین کند، اما پزشکی که در زمان زایمان حضور داشت، به این مساله توجه نکرد. «عباس عبادی» گفت: پزشک متخصص بیمارستان به بیماری دیابت نوع یک و فشار خون بالای همسرم، اسناد پزشکی و حتی وزن تقریبا بالای نوزاد توجه نکرد و به زایمان طبیعی اصرار داشت.

او می‌گفت به دلیل دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، زایمان باید طبیعی انجام شود. وی ادامه داد: صبح روز بعد همسرم وضع حمل کرد و پس از 3، 4 روز از بیمارستان مرخص شد. پدر نوزاد با بیان این‌که طبق تشخیص پزشکان، جنین در دوره بارداری سالم بود، گفت: زمانی که به بیمارستان مراجعه کردم، مرا به اورژانس بیمارستان راهنمایی کردند و فهمیدم که به علت زایمان طبیعی، نوزاد از ابتدای تولد دچار خفگی شده است.

وی افزود: پس از آن دخترم را در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری کردند، اما به دلیل نبود تجهیزات و کادر فنی، به بیمارستان طالقانی آبادان انتقال داده شد. عبادی بیان کرد: تا آن لحظه هیچ اطلاعی از وضعیت نوزادمان نداشتیم و پزشک متخصص اطفال بیمارستان شهید بهشتی عنوان می‌کرد مشکل خاصی وجود ندارد، اما توضیحاتشان مبهم بود.

پدر نوزاد گفت: مجددا دخترم برای انجام سی‌تی‌اسکن مغز به بیمارستان شهید بهشتی اعزام شد که در آن زمان متوجه شدم مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان با مسئولان بیمارستان‌های طالقانی و شهید بهشتی جلسه‌ای تشکیل داده‌اند. آن زمان متوجه شدم موضوع حادتر از این صحبت‌هاست.

وی ادامه داد: روز یکم فروردین‌ امسال بود که دخترم را مرخص کردند. پس از تعطیلات عید نوروز پزشکان مختلفی او را چکاپ کردند و تشخیص پزشک متخصص مغز و اعصاب، فلج مغزی نوزاد به دلیل ماندن در کانال زایمان طبیعی به مدت زیاد و خفگی بود. عبادی اظهار کرد: تاکنون چند بار به دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان نظام پزشکی مراجعه و شکایت کرده‌ام، اما عنوان شده که باید در نوبت باشم در حالی که ممکن است این اتفاق برای نوزادان دیگر هم رخ بدهد.


در حال بررسی موضوع هستیم

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت نوزاد آبادانی گفت: برای چنین مواردی معمولا جلساتی تشکیل داده می‌شود، اما اگر این فرد شکایتی داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را از طریق سازمان نظام پزشکی پیگیری کند و در صورتی که قصور پزشکی از سوی پزشک یا بیمارستان رخ داده باشد، با خاطی برخورد می‌شود.

دکتر «شکرالله سلمان‌زاده» افزود: در حال حاضر این موضوع از سوی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان نظام پزشکی کشور در حال بررسی است. وی با اشاره به این‌که اظهار نظر در خصوص چنین مواردی سخت است، بیان کرد: در حال بررسی موضوع هستیم و اعلام نتایج این بررسی‌ها یکی دو ماه طول می‌کشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :