• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81698
+
-

تولید 16 درصد ماهیان زینتی کشور در محلات

۱۶ درصد از میزان ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات تولید می‌شود.

به گزارش‌ایرنا، مسئول شیلات جهادکشاورزی محلات با اعلام این خبر افزود: این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه نخست کشور و از نظر میزان تولید بعد از استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.

«سعیدرضا مسیحا» اضافه کرد: این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه نخست کشور و از نظر میزان تولید بعد از استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.

مسئول شیلات جهادکشاورزی محلات گفت: 4 میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی نیمه نخست امسال در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

مسیحا بیان کرد: تولید آبزیان زینتی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد به دلیل توسعه زیرساخت‌ها، بارندگی مناسب و فعال بودن کارگاه‌های پرورشی افزایش یافته است.

وی بیان کرد:۲۰۰ گونه ماهی در 8 کارگاه پرورش ماهی زینتی محلات تولید می‌شود که مهم‌ترین آنها شامل دالر، پرت، اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است.

مسئول جهاد کشاورزی محلات ادامه داد: بچه‌ماهی زینتی پرورشی از کشورهای تایلند و مالزی و استان‌های اصفهان و کاشان وارد کارگاه‌های پرورشی محلات می‌شود و برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تکثیر و پرورش می‌یابد.
وی گفت: ۱۰ میلیون قطعه ماهی زینتی پارسال در کارگاه‌های پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید