• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81676
+
-

۱۰۹ هزار تن کالا از سمنان صادر شد

مدیر کل گمرک استان: این کالاها به کشورهایی مانند عراق،‌ افغانستان،‌ ترکیه، امارات متحده عربی، هند،‌ پاکستان و ازبکستان صادر شده است

صادرات
۱۰۹ هزار تن کالا از سمنان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۸۲ درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان در 5 ماه امسال خبر داد و گفت: ۱۰۹ هزار تن کالا صادر شده است.
به گزارش مهر، «بهروز اسودی» افزود: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی ۸۴۹ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد ۸۲ درصدی است.

وی با بیان این‌که ارزش کلی کالاهای صادراتی استان سمنان در 6 ماه اول امسال حدود ۹۳ میلیون دلار بوده است تأکید کرد: از نظر وزنی کالاهای صادراتی استان ۲۵درصد کاهش و از نظر ارزش مالی ۳۷ درصد رشد داشته است.


واردات کالا از ۱۵ کشور دنیا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان این‌که ۸۰ قلم کالا از استان صادر شده است تأکید کرد: سود سوزآور، ظروف یک‌بار مصرف، کابل، فروسیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباس‌شویی، قطعات و اجزا از آهن و فولاد، کرک و پشم حلاجی شده، سیمان و... از جمله این کالاها هستند که به ۴۵ کشور جهان صادر شد.

اسودی با بیان این‌که در 6 ماه اول امسال همچنین 6200 تن کالا به ارزش بیش از ۲۱ میلیون دلار به استان سمنان وارد شده است تأکید کرد: قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، پنبه، اجزای قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفور ماتور و... در زمره کالاهای وارداتی بوده است.

وی با بیان این‌که متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی به استان سمنان در 6 ماهه اول امسال 3400 دلار است گفت: این کالاهای وارداتی از ۱۵ کشور جهان شامل چین، ازبکستان، ایتالیا و... وارد شده‌اند.


۱۱۰ میلیارد ریال درآمد گمرک استان 

مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: درآمد گمرک این استان در 5 ماه نخست سال ۹۸ به ۱۱۰ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال  رسید.

«علی سعدالدین» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: از مجموع کل درآمد ۳۸ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال مربوط به ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و سایر عوارض بوده است. وی بیان کرد: در این مدت در بخش صادرات ۱۰۹ هزار و ۵۰۲ تن انواع کالا همچون شمش سرب، سود سوزآور، هیدروکربن سبک، کابل زمینی، فروسیلسیوم و کولر آبی به ارزش ۹۲ میلیون و ۹۷۳ هزار دلار صادر شد. مدیر کل گمرک استان سمنان با اشاره به صادرات محصولات به ۴۵ کشور ادامه داد:‌ صادرات این کالاها از گمرک سمنان، بیشتر به کشورهایی مانند عراق،‌ افغانستان،‌ ترکیه، امارات متحده عربی، هند،‌ پاکستان و ازبکستان انجام  شده است.

وی به متوسط ارزش ۸۴۹ دلاری هر تن کالای صادراتی اشاره کرد و گفت: این میزان صادرات توسط ۹۷ شرکت و شامل ۸۰ قلم کالاست.

سعدالدین بیان کرد:‌ همچنین در 5 ماه ابتدایی امسال 6287 تن کالا مثل اجزا و قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی، ماژول نمایشگر و اجزای قطعات ترانسفورماتورها القا‌کننده به گمرک استان سمنان وارد شده است.

وی با بیان این‌که کالاهایی از ۱۵ کشور وارد گمرگ سمنان شد اضافه کرد:‌ این محصولات از کشورهایی همچون ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، امارات متحده عربی، هلند و بلژیک به ارزش ۲۱ میلیون و۳۹۱ هزار دلار از طریق گمرکات این استان به کشور وارد شد.

مدیر کل گمرک استان سمنان با بیان این‌که کاهش نوسان قیمت ارز و همچنین ثبات در بازار عرضه و تقاضا در افزایش صادرات کالا از گمرک سمنان موثر بود، افزود: حمایت از صنایع صادرات محور، با وجود فشارهای اقتصادی خارجی، مسیر توسعه استان را هموارتر می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید