• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81639
+
-

پلمب آرایشگاه زنانه معروف در یاسوج

پلمب آرایشگاه زنانه معروف در یاسوج

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آرایشگاه معروف زنانه متخلف در یاسوج با اتهام دخالت در امر پزشکی پلمب شد.

 به گزارش ایسنا، «وحید توانا» افزود: بازرسان نظارت درمان دانشگاه علوم پزشکی با همکاری تعزیرات حکومتی استان با در دست داشتن حکم قضایی، یک مرکز زیبایی (آرایشگاه) را به اتهام دخالت در امر پزشکی در حوزه زیبایی پوست و مو پلمب کردند.

وی با اشاره به این‌که این مرکز به صورت غیرقانونی و بدون مجوز فعالیت داشت اظهار کرد: این مرکز با تدبیر کارشناسان دانشگاه پلمب و اموال و تجهیزات این مرکز غیرمجاز را توقیف کردند. مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت افراد جامعه، برخورد با افراد و مراکز غیرمجاز درمانی- زیبایی به‌جد در دستور کار است، زیرا معتقدیم این مراکز سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند.

توانا با بیان این‌که در این سالن زیبایی کارهایی از جمله پارافین‌درمانی، حلزون‌درمانی و پاک‌سازی عمیق پوست انجام می‌شد که همگی مصداق دخالت نابجا در‌امور تخصصی پزشکی است تصریح کرد: هیچ آرایشگاه و سالن زیبایی در هیچ نقطه‌ای حق دخالت در امور تخصص پوست را ندارد و با متخلفان مطابق قوانین و مقررات برخورد شدید می‌شود.

وی ادامه داد: گزارش‌های واصله به مجموعه معاونت درمان حاکی از دخالت‌های نابجا در امور پزشکی و مسائل تخصصی پوست و مو در برخی از مراکز دارد که به مردم استان توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب‌های جبران‌ناپذیر به سلامت خود از مراجعه به مراکز و افراد بدون صلاحیت تخصصی پوست خودداری کنند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که تنها متخصصان با تحصیلات آکادمیک صلاحیت انجام دادن کارهای پوست مو و زیبایی را دارند بیان کرد: روند برخورد با افراد خاطی با شدت بیشتری ادامه دارد و کوچک‌ترین تعارفی با این افراد که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند نداریم. توانا عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم گزارش‌های مربوط به تخلفات مختلف پزشکی- درمانی را از طریق سامانه 190 و یا به صورت حضوری با بازرسان نظارت معاونت درمان در میان بگذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید