• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81620
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JVQD
+
-

تأثیر رنگ در فضاهای آموزشی

نگاه
تأثیر رنگ در فضاهای آموزشی


گیتی نوروزیان ـ  نقاش

خوشبختانه در دهه‌ها و سال‌های اخیر، جامعه نسبت به رنگ و فضاهای رنگی بی‌تفاوت نیست. تأثیر رنگ بر رفتار آدم‌ها و کیفیت محیط تا حدود زیادی بر همگان آشکار است. گرچه نمی‌توان انتظار داشت همه مردم اطلاعات تخصصی و به‌روزی در این‌باره داشته باشند اما باخبر بودن از اینکه رنگ‌ها می‌توانند بر رفتار و سلامت انسان تأثیرگذار باشند، زمینه خوبی برای فعالیت‌های بیشتر در این زمینه خواهد بود.
با فرارسیدن پاییز و راهی شدن کودکان و نوجوانان به مدرسه، هم والدین و هم مسئولان مدرسه می‌توانند با رنگ‌آمیزی، محیطی شاد و دلچسب برای این 2گروه سنی فراهم آورند.
بیشتر ما فکر می‌کنیم تغییر رنگ یا ایجاد محیطی با رنگ‌های مناسب هر مکان همواره مستلزم صرف هزینه‌های سنگین است درحالی‌که چنین نیست؛ مثلا در کلاسی که دودکش بخشی از دیوار را سیاه کرده و با شست‌وشو هم سیاهی آن برطرف نمی‌شود می‌توان با چند قطعه مقوا که پیام‌های سلامت و ایمنی بر آنها درج شده باشد، فضای زیباتری ایجاد کرد. بسیاری از پژوهش‌های علمی تأثیر رنگ‌های شاد و گرم را در پویایی و نشاط آدم‌ها تأیید کرده‌اند؛ به‌ویژه اینکه این رنگ‌ها همخوانی بیشتری با روحیه بچه‌ها دارند؛ بنابراین با دریافت مشاوره از یک کارشناس می‌توان همه بخش‌های مدرسه مانند کلاس‌ها، کتابخانه، بوفه، نمازخانه و... را به رنگ مناسبی درآورد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید