• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81549
+
-

افزایش تولید انار در خراسان جنوبی

در استان
افزایش تولید انار در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیرکشت انار در استان ۴۴۳۲ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۹ هزار و ۱۲۱ تن انار از باغ‌های استان برداشت شود. به گزارش تسنیم، «غلامرضا قوسی» اظهار کرد: امسال تولید انار از نظر کمی 3 درصد رشد داشته و خوشبختانه سرمازدگی برای این محصول نداشتیم. وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت انار استان مربوط به فردوس با 2091 هکتار است. قوسی بیان کرد: انار خراسان جنوبی به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان صادر می‌شود و انواع آن محلی، خزر، شیرین یزدی، ملس یزدی و شیشه کپ است. 

این روزها کار برداشت یاقوت‌های سرخ در خراسان جنوبی آغاز شده، انارهای سرخ و شیرینی که امسال یک ماه زودتر به ثمر رسیده است. بهره‌برداران خراسان جنوبی صبح خود را با چیدن یاقوت‌های قرمز آغاز می‌کنند و این روزها نوبرانه انار کرند در بازار بشرویه بیشتر به چشم می‌خورد. انار نوبرانه‌ای که امسال یک ماه زودتر به بازار آمده است و کام مردم را شیرین می‌کند. «کرند» در شهرستان بشرویه یکی از قطب‌های تولید انار در خراسان جنوبی است. یکی از باغداران بشرویه گفت: سخاوت زمین و آسمان امسال سالی پربار در محصول انار برایمان رقم زد. 

مرتضایی افزود: انار کرند بشرویه اناری پرآب و شیرین و از نوع مرغوب است که با توجه به برنامه‌های مختلفی که جهاد کشاورزی داشته، با برخی از آفات این محصول مبارزه شده است و محصولی باکیفیت تولید کرده‌ایم. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه نیز اظهار داشت: 270 هکتار از باغ‌های بشرویه زیر سطح کشت انار است که پیش‌بینی می‌شود امسال 2200 تن انار از این باغ‌ها برداشت شود. سرچاهی افزود: امسال علیه کرم گلوگاه برنامه‌هایی برای آفت‌زدایی باغ‌های انار انجام شده و همین امر سبب شده تا انار خوب باکیفیتی برداشت شود. وی بیان کرد: 30 درصد انار بشرویه به بازار خراسان جنوبی عرضه و مابقی تولیدات به بازار استان‌های تهران، اصفهان و یزد صادر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید