• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81516
+
-

نیاز به اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور

خبر
نیاز به اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور گفت: برای ساخت کتابخانه مرکزی این شهر با مساحت 3۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع، ۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز است. به گزارش ایرنا، «محمدرضا مقدم پاشا» افزود: در سال ۱۳۹۵ پس از انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران، احداث این کتابخانه در دستور کار قرار گرفت و کلنگ ساخت آن تیر همان سال به زمین زده شد و تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. این کتابخانه دارای ۴۰ بخش از قبیل سالن مطالعه، مخزن، سرویس بهداشتی، آمفی‌تئاتر، کافی‌نت و نمازخانه بوده و بخش کودک و مادر و کودک آن نیز جدید است. 

وی گفت: کتابخانه مرکزی فعلی نیشابور جوابگوی حجم متقاضیان‌ نیست و طی ۶ ماه اول امسال در ۱۰ کتابخانه عمومی این شهرستان ۱۴۲ هزار کتاب امانت داده شد که نسبت به سال قبل ۳۲ درصد افزایش یافته است. مقدم پاشا افزود: از مجموع این تعداد کتاب امانت‌داده‌شده ۲۸۰۰ جلد کتاب کودک، ۹ هزار جلد کتاب کمک‌درسی و ۱۰۵ هزار جلد سایر کتاب‌هاست. در کتابخانه‌های نیشابور ۲۱۰ هزار نسخه کتاب با ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ عنوان موجود است و امسال 5۱۹۰ جلد کتاب جدید با 3 هزار عنوان به این مجموعه افزوده شده است. 

وی گفت: نیشابور دارای ۱۰ کتابخانه عمومی نهادی و 7 کتابخانه عمومی مشارکتی با حدود ۱۷ هزار و ۱۹۷ عضو فعال شامل ۱۰ هزار و ۴۶ زن و 7۱۵۱ مرد است. رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور افزود: شهرهای بار، قدمگاه و درود این شهرستان هنوز کتابخانه ندارند و تنها منبع درآمد کتابخانه‌ها مبلغ نیم‌درصدی است که از سوی شهرداری‌ها برای موارد فرهنگی اختصاص یافته و امسال شهرداری نیشابور ۶۰۰ میلیون ریال و شهرداری شهر خرو ۳۰ میلیون ریال به نهاد کتابخانه‌های نیشابور پرداخت کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید