• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81502
+
-

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومانی برای گردشگری زمستانی خلخال

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از سرمایه‌گذاری 2 میلیارد تومانی برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری زمستانه در خلخال خبر داد. به گزارش تسنیم، «نادر فلاحی» گفت: پروژه‌های متعددی در شهرستان خلخال اجرا می‌شود و اداره کل نیز به منظور تشویق سرمایه‌گذاران به میزان 2 میلیارد تومان زیرساخت در پروژه‌ها هزینه کرده است.

به گفته فلاحی از جمله این پروژه‌ها، تفرجگاه میرعادل بولاغی است که نزدیک 2700 متر‌ مربع سنگفرش با اعتبار 250 میلیون تومان در آن انجام شده است. همچنین 12 میلیارد تومان از محل اشتغال پایدار روستایی نیز تسهیلات به سرمایه‌گذار بخش خصوصی اختصاص یافته که برای تله سیژ و پیست اسکی در نظر گرفته شده است. وی با بیان این‌که هر سال پیست اسکی در این منطقه به صورت سنتی دایر است افزود: تجهیزات استاندارد پیست اسکی برای اندبیل خلخال و شابیل مشگین‌شهر از کشور اتریش خریداری شده و قرار است تا پایان سال 99 پیست اسکی اندبیل به بهره‌برداری برسد.

فلاحی به اجرای پروژه گردشگری بام خلخال هم اشاره کرد و گفت: در تأمین زیرساخت‌ها سرمایه‌گذار مورد حمایت قرار گرفته و حتی توسعه طرح را پیشنهاد داده است. این مسئول با بیان این‌که 6 راه ارتباطی اصلی در خلخال تعریف شده است افزود: این شهرستان محل اتصال استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و اردبیل است. فلاحی با بیان این‌که می‌توان رینگ گردشگری با جاذبه‌های گردشگری استان‌ها تعریف کرد ادامه داد: انتظار می‌رود استان‌های همسایه در تعریف محورهای جدید گردشگری شمال غرب کشور مشارکت کنند.

سرمایه‌گذار طرح گردشگری پل معلق در شهرستان خلخال از افزایش طول این پل خبر داد و گفت: در طراحی جدید طول این پل ۸۸ متر افزایش یافته و با این تغییر در سازه پل در آینده نزدیک پل معلق خلخال بزرگ‌ترین پل معلق جهان محسوب خواهد شد. «بهار سولی» افزود: پیش از این مشاوران و مهندسان طراح پل معلق ازناو آن را به طول ۴۵۰ متر طراحی کرده بودند که با تغییرات جدید طول پل به ۵۳۸ متر ارتقا یافته است.

وی با بیان این‌که عملیات ایجاد راه دسترسی از ۲ سمت ورودی پل در ضلع غربی و شرقی کوه ازناو احداث و عملیات اجرایی فنداسیون مهار پل در ضلع شرقی محل اجرای این طرح آغاز شده گفت: پل معلق منطقه ازناو با عرض 1/5 متر و با وزن ۴۵۰ تن به عنوان بزرگ‌ترین سازه معلق جهان به دست متخصصان ایرانی ساخته می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید