• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 9 اسفند 1396
کد مطلب : 8148
+
-

فقط، فقط و فقط می‌خواهیم ببریم

وریا غفوری در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی از خودش، تیم ملی، کارلوس کی‌روش و البته وینفرد شفر حرف زده. مردی که به گفته او خنده را به استقلال برگردانده است

فقط، فقط و فقط می‌خواهیم ببریم

هیوا یوسفی، محمد زارعی:

به قول خودش اگر دلال‌ها گولش نمی‌زدند و به شهرداری‌تبریز نمی‌رفت شاید خیلی زودتر نامش سر زبان‌ها می افتاد، چه بسا زودتر به استقلال می‌رسید و حتی شانس بازی در جام‌جهانی‌2014 را هم پیدا می‌کرد. وریا غفوری با این همه در 30‌سالگی حالا یکی از مطمئن‌ترین ستاره‌های استقلال است و امید دارد که در تیم‌2018 کی‌روش هم جای ثابتی داشته باشد. با او ‌3‌روز قبل از داربی حرف زدیم.    الان که داریم با تو صحبت می‌کنیم قبل از بازی حساس  پرسپولیس است. 

شاید نیم‌فصل اول در چنین شرایطی کسی امیدی نداشت که استقلال روی غلتک بیافتد و اوضاعش بهتر شود و نتیجه بگیرد. ولی بعد از تغییر و تحولی که در کادر‌فنی‌تان اتفاق افتاد الان اکثریت فکر می‌کنند شانس استقلال برای برد داربی حتی از پرسپولیس هم بیشتر است. در این مدت چه اتفاقاتی افتاد؟ بله درست می‌گویید من چند بارهم گفته‌ام ما فصل را در حالی شروع کردیم که آماده‌سازی خوبی نداشتیم. یعنی تمرینات اول فصل که باید یک حالت فشرده و بدنسازی خیلی خوبی باشد تا بدن‌ها به یک حالت آماده خوبی برسد، نبود. تمرینات ما خیلی راحت بود. متاسفانه همین باعث شد اول فصل امتیازات را از دست بدهیم. به نظر می‌رسید کادرفنی قبلی استقلال نگاهش به تمرینات بدنسازی متفاوت بوده است. دقیقا. البته این را هم بگویم اگر همان کادرفنی قبلی هم می‌ماند همان‌طور که سال قبل هم نشان دادند، تیم برای نیم‌فصل دوم خوب می‌شد.

اما این تز شاید در تیم‌های دیگر جواب بدهد ولی در تیمی مثل استقلال که هوادار دارد وهوادارانشان در هر بازی جز 3 امتیاز چیز دیگری نمی‌خواهند، جواب نمی‌دهد. اینجا تحمل نمی‌کنند 5‌بازی را از دست بدهید بعد تازه تیمت بخواهد راه بیافتد. بازیکن هم با همان نتیجه نگرفتن اول فصل زیر فشار می‌ رود؛استرس می‌گیرد. یعنی تیم خیلی از نظر روحی افت می‌کند. دقیقا تیم ما هم این حالت را پیدا کرد. تا حدی که تا آخرهای نیم‌فصل اول، تیم ما هنوز تیم نشده بود. نخستین کاری هم که شفر انجام داد، ترمیم شرایط روحی بود. از نظر روحی واقعا صفر بودیم، همه عین مرده‌ها توی زمین بودیم، فقط تمرین می‌کردیم و هیچ روحیه جنگندگی در تیم نمانده بود.     خود شفر هم در مصاحبه با ما گفت؛نخستین چیزی که پرسیده‌ام این بود که چرا اینجا کسی نمی خندد. دقیقا. آمد گفت با روحیه خراب که نمی‌شود برد، باید بخندید، باید بجنگید، باید بازهم توان بگذارید، با این روحیه نمی‌شود این کار را کرد. اولین کاری که کرد همین موضوع بود. خدا را شکر روحیه و خنده را به تیم برگرداند. شاید 4‌تا هوادار وقتی می‌دیدند با وضعیت خراب تیم ما در تمرینات می‌خندیم، فکر می‌کردند ما بی خیال هستیم . می گفتند مثلا تیم انتهای جدول است و این‌ها دارند می‌خندند. ولی این کار تجربه خوبی برای خود من هم شد که با روحیه پایین نمی‌شود کاری را درست انجام داد.

برگردیم به همان موقع که شفر آمد. احتمالا بیشتر شما بازیکنان قبلا نامش را شنیده بودید اما مثل کی‌روش نبود که خیلی اسم و رسم داشته باشد. اولش که آمد، واکنش‌ بازیکن‌ها چطور بود؟ بچه‌ها خیلی‌ها او را نمی‌شناختند. یعنی زیاد از رزومه او اطلاع نداشتیم. همه چون شناخت کافی نداشتیم، گفتیم برویم جلو ببینیم چه می شود.البته یک چیزی هم بگویم تیم ما آن‌قدر بازیکن خوب داشت که واقعا خود آقای شفرهم آمد، دید که می‌تواند اینجا تحول ایجاد کند. ما خیلی بازیکنان خوبی در تیم داریم.همین الان قشنگ به اندازه 2 تیم مدعی در لیگ برتر، بازیکن داریم. به نظرم برای خود آقای شفر هم خوب شد که به استقلال آمد. خوشبختانه تا اینجای کار یک رزومه خوب از خود در استقلال به جا گذاشته است.

دوره‌ای که تیم در افت بود، برخورد هواداران با شما چگونه بود؟  مأیوس نشده بودید وقتی می‌دیدید تیم نتیجه نمی‌گیرد و تماشاگر هم راضی نیست؟ کار خیلی سخت شده بود. به جایی رسیده بود که همان اول لیگ باورمان را از دست داده بودیم که می توانیم ببریم. البته من همچنان فکر می‌کنم دلیل اصلی آن نتایج این بود که بدنسازی خوبی نکردیم. بدن که آماده نباشد هر چقدر هم که بگویی من می روم که برنده شوم، بدن همراهی‌ات نمی‌کند. تو می توانی چهل- پنجاه دقیقه با تمام توان بازی کنی اما بعدش را نمی‌توانی ادامه دهی.

در تغییرو تحول کادرفنی یکی- دو نفر سطح بازی‌شان خیلی تغییر کرد. یکی خودت بودی یکی هم شجاعیان که با سروصدای زیاد جذب استقلال شده بود اما اول فصل عملکرد خوبی نداشت. من پارسال متاسفانه فصل خیلی بدی داشتم. مصدومیت‌های پشت سرهم برایم به وجود می‌آمد. تا می‌خواستم آماده شوم، 2‌تا بازی می‌کردم و بدنم آماده می‌شد بازی سوم دوباره مصدوم می‌شدم. نمی‌توانستم کیفیت خودم را نشان دهم. اما امسال از همان اول فصل من یواش‌یواش به یک شرایط خوبی رسیدم. البته آمادگی صد درصد نداشتم، یعنی هیچ کس آمادگی صد درصد نداشت. با آمدن آقای شفر شرایط فرق کرد.

وقتی او به استقلال آمد در اردو تیم‌ملی بودم، 2‌بازی هم کردیم که یکی با روسیه یکی هم در ایران با توگو بود. او آمد بازی‌های ما را دید، خیلی احترام خاصی برای ما قائل شد. بالاخره بازیکن ملی‌پوش بودیم. همین احترام گذاشتن باعث می‌شود بازیکن یک اعتماد به نفس دیگری بگیرد، با یک شخصیت دیگری بیاید کار کند. ولی متاسفانه قبل از آن این‌طوری نبود. مربیان قبلی من از دستشان قبلا گلایه کرده‌ام. بالاخره من بازیکن ملی‌پوش این تیم بودم باید مثل یک ملی‌پوش با من برخورد می‌شد.     برخورد با یک ملی پوش باید چطور باشد؟ شفر چه کار می‌کند که کادر قبلی نمی‌کرد؟ شفر آمد خیلی راحت گفت شما بازیکنان ملی‌پوش من هستید باید به تیم کمک کنید. هنگام صحبت در

جمع تأکید می‌کرد؛ بازیکنان دیگر هم باید مثل شما باشند. همین به ما شخصیت می‌داد. همین موارد برای من خیلی مهم بود. به خاطر همین واقعا می‌خواهم از او تشکر کنم.همین شخصیت دادن و طرز صحبت کردن خیلی برای من خوب بود. خیلی کمک بزرگی به من کرد. شفر ابتدای حضورش در تیم استقلال مصادف با مسابقه رفت داربی شد که بد موقع بود با این حال خوب بازی کردید. بله در داربی رفت همه جوره بازی دست ما بود، یعنی اصلا حق ما باخت نبود. همه می‌گفتند حداقل بازی باید مساوی می‌شد. با این حال فوتبال همین است. آن‌ها از موقعیت‌هایشان استفاده کردند و برنده بازی شدند ولی این دفعه هم‌قسم شده‌ایم ببریم. همه بچه‌ها با یک حس‌و‌حال دیگری می‌خواهند بازی کنند. خیلی قوی‌تر از بازی رفت ظاهر خواهیم شد.    پس می خواهید جشن قهرمانی‌شان راخراب کنید! بالاخره جدا از یک جام‌حذفی که می‌توانیم به هواداران تقدیم کنیم، کار دیگری که می‌توانیم انجام دهیم، برد داربی است.

در آسیا هم خوب کار کرده‌ایم اما بازی داربی به قول آقای منصوریان برای خودش یک جام جداگانه است. خیلی برای هواداران مهم است امیدوارم بتوانیم دلشان را شاد کنیم. البته این‌طوری که کری می خوانید اگر نتوانید برنده شوید در یک روز  2‌جام را از دست داده‌اید. دقیقا همین طور است‌. تلاشمان را می‌کنیم و هر چه داریم می‌گذاریم که ان‌شاالله هوادارانمان را خوشحال کنیم.     تیم‌تان در ابتدای فصل در خط حمله مشکلاتی داشت ولی در این چند بازی اخیر، تیام عملکرد خوبی داشته است. بله تیام به نظر من کیفیتش خیلی بالاتر از این‌هاست. او چند ماهی بازی نکرده بود و شرایط مناسبی نداشت، ولی خیلی زود توانست خودش را جا بیاندازد.

در تمرین بازیکنان خیلی سریع می‌فهمند طرف چه‌کاره است و چقدر توان دارد. همه به او امیدواریم و خیلی بهتر از این می‌تواند باشد. یک جورهایی آدم را یاد ابراهیم توره می‌اندازد. اعتماد به‌نفس خوبی دارد و خیلی راحت می‌گوید فقط به من پاس بدهید من راحت گل می‌زنم. همین اعتمادبه نفس، تیم را بالا می‌برد.     با بچه‌های استقلال ارتباط گرفته است؟ بله با همه دوست شده است. این نگرانی وجود داشت که بازیکنان استقلال به قیمت بالای تیام واکنش منفی نشان بدهند. نه این بازیکن تفاوت داشت. اگر خوب نبود مسئولان یوونتوس با او قرارداد امضا نمی‌کردند. به قول معروف هندوانه در بسته نبود. معلوم بود بازیکن خوبی است فقط باید می‌آمد بدنش را آماده می‌کرد که رفته‌رفته هم دارد بهتر می‌شود. سرعت خوبی دارد و در بازی هم بسیار تسلط دارد. اعتماد به‌نفسش هم خوب است که خیلی به تیم کمک می‌کند.

فصل اولی که آمدی استقلال خیلی مصدوم می‌شدی. اواخر فصل حتی کار به جایی رسید که به نظر می‌آمد باشگاه اشتباه کرده با تو قرارداد بسته است. باورتان نمی‌شود من هر موقع که مصدوم می‌شدم، سختی زیادی را تحمل می‌کردم. از بازیکنانی که مصدوم می‌شوند باید بپرسید خیلی دوران سختی است. بازیکن به یک شرایط آمادگی می‌رسد، مصدوم می‌شود بعد دوباره خودش را می‌رساند دوباره مصدوم می‌شود این برای من پنج -شش بار در یک فصل اتفاق افتاد. یک بار عمل جراحی مینسک انجام دادم که نزدیک 2ماه طول کشید. بعد هم 3‌بار دچار کشیدگی عضله همسترینگ و دوقلو پا شدم. بازیکنانی که مصدوم می‌شوند، می‌فهمند این مصدومیت‌ها چقدر سخت است.

خدایی با چنگ و دندان تلاش می‌کردم تا برسم ولی نمی‌شد. تا آماده می‌شدم یک جای دیگرم مصدوم می‌شد. خدا را شکر امسال شرایطم خوب شده است. وقتی این‌قدر تلاش می‌کردم، مطمئن بودم که این شرایط  تمام می‌شود، بالاخره روزهای خوب هم خواهد رسید. قرار نبود من همیشه مصدوم شوم و هواداران از من ناراضی بمانند. به خاطر همین امسال با یک قرارداد پایین‌تر، ماندم. قراردادم نه در حد یک ملی‌پوش؛ که در حد یک بازیکن خوب لیگ‌برتری هم نیست. جدی؟ بله من فقط می‌خواستم در استقلال بمانم حالا شاید آن موقع هواداران می‌گفتند من باید بروم وخیلی هم خوشحال نبودند که ماندم. شاید عده کمی بودند که من را باور داشتند.

حتی به آقای خرمگاه هم گفتم اگر خیلی کمتر از این پول هم به من می‌دادید من حاضر نبودم از استقلال بروم. من استقلالی‌ام و این تیم را دوست دارم، اینکه هواداران ذهنیت بد از من داشته باشند و با این ذهنیت از تیم بروم، خیلی برایم بد بود. یعنی حس می‌کردی اگر بروی انگار یک جورهای شکست خورده‌ای. دقیقا. این را اصلا نمی‌توانستم تحمل کنم. به خاطر همین گفتم هر طوری شده می‌خواهم بمانم و خودم را ثابت کنم. اول فصل برنامه‌ات چه بود؟ یعنی غیر از تمرینات گروهی اختصاصی هم کار می‌کردی؟ فصل که تمام شد خودم رفتم و شروع به تمرین کردم، همان کارهای درمانی را انجام دادم . باورتان نمی‌شود کل فکر و ذهنم این بود که چرا من این قدر زیاد مصدوم می‌شوم. یعنی خودم شده بودم دکتر خودم. هم پزشکان تیم‌ملی و هم دکتر نوروزی کمکم می‌کردند، ولی باز ذهنم درگیر این سؤال بود.

همه‌ش از خودم می‌پرسیدم چرا من باید این‌جوری مصدوم شوم؟ چرا فقط یک ناحیه همسترینگ پای راستم کش می‌آید؟ که آخرش هم خدا را شکر با همین فکر کردن‌ها توانستم مشکل را پیدا کنم.    یعنی چی؟ علتش چی بود؟ من فشاربیشتری روی پای راستم وارد می‌کردم. بعد از آن جراحی‌های که داشتم، عادت کرده بودم و بد می‌دویدم. یعنی بیشتر وزن بدنم را روی پای راستم می‌انداختم دقیقا هم موقعی که همسترینگ پای راستم کش می‌آمد، دقیقه 70 به بعد بود. یعنی زمانی که خسته می‌شدی. دقیقا. این عضله توان نداشت و یک جایی از آن کش می‌آمد. یعنی همان جایی که بیشترین فشار را تحمل می‌کرد کش می‌آمد. خودت به این موضوع رسیدی؟ اول فصل تست پزشکی دادیم، بهم گفتند کدام پایت را جراحی کرده‌ای؟ گفتم پای راستم را. در جواب گفت این پایت که خیلی قوی است 2‌برابر پای چپ قدرت دارد. من هم پیش خودم فکر کردم این اگر قوی‌تر است پس چرا دائما مصدوم می‌شود؟ بعد هم همین طوری فکر می‌کردم. به من گفتند عضلات پای چپت یک مقدار کو‌چک‌تر از پای راستت است.

بعد از آن روی پای چپم فشار آوردم، دیدم همسترینگ پای راستم دارد بهتر می‌شود. جایی که درد می‌گرفت با تعادلی که روی دو پا وارد می‌کنم، دیگر درد نمی‌گیرد. مشکلم حل شد و توانستم امسال آماده آماده بازی کنم. این مسأله را به دکترنوروزی هم گفتی؟ بله. صحبت کردم، تأیید کردند. اصلا این موضوع خیلی مهم است. بازیکنی که جراحی می‌کند، بعد از جراحی ترس دارد که خودبه‌خود فشار را روی قسمت‌های دیگر بدن می‌اندازند. من این تعادل را برقرار نمی‌کردم و پشت‌سرهم مصدوم می‌شدم . امسال تیمتان کلا بدشانسی زیاد داشت. قائدی که آن اتفاق برایش افتاد و بعد هم پادوانی این‌طوری مصدوم شد. قائدی که تقصیر خودش بود اصلا همه ما همین الان از دستش ناراحت هستیم. باید بازیکن به آن درجه‌ای برسد که مراقب خودش باشد ولی انشاالله که او هم خیلی زود خوب می‌شود و برمی گردد. قرار شده تا چند روز دیگر به تهران بیاید که ادامه درمانش را اینجا دنبال کند.

بعید می‌دانم به مسابقات امسال برسد انشاالله که برسد تا حداقل فینال‌حذفی و مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا کنار ما باشد چراکه واقعا یک استعداد استثنایی دارد. خیلی خوب است و اگر قدر خود را بداند خیلی می تواند پیشرفت کند. اما چیزی که در این چند روز خیلی نگران‌کننده بود و کام همه ما را تلخ کرد اتفاقی بود که برای پادوانی پیش آمد که همه ما نگران و ناراحت هستیم خدا شکر الان خطر رفع شده و نخاعش آسیبی ندیده است. در ابتدای فصل که استقلال نتیجه نمی‌گرفت از کی‌روش انرژی مثبت می‌گرفتی؟ مثلا اینکه هنوز نظرشان روی تو مثبت است؟ آقای کی‌روش که من مدیونش هستم. جدا از اینکه او، من را به تیم‌ملی دعوت کرد؛ من یک سال واندی بود با شرایط مصدومیت بازی می‌کردم. سال آخرم در سپاهان و پارسال در استقلال با آسیب دیدگی بازی می‌کردم و آن کیفیتی که از من سراغ داشتند را ارائه نمی دادم اما بازهم آنقدر به من ایمان و اعتقاد داشت که به تیم‌ملی دعوت می‌شدم.

شاید به خاطر بازی‌های خوبی بود که در جام ملت‌های دوره قبل داشتی، دعوت می‌شدی. در جام ملت‌ها و چند بازی بعد از آن خوب بازی کردم. آقای کی‌روش هم آن کیفیت را از من دیده بود و آدمی هم نیست که بازیکن را خیلی راحت رها کند.همیشه پشت بازیکناش بوده و به خاطر همین هم بین بازیکنان تیم‌ملی محبوب است. همه دوستش دارند. هوای بازیکنش را دارد حتی اگر بازیکن بیست‌و‌پنجم تیمش باشد. طوری با بازیکن حرف می‌زند که انگار مهم ترین بازیکن تیمش است. اقای کی‌روش در مقطعی هم که من مصدوم شدم، یک کمیسیون تشکیل داد و چند دکتر و جراح برای پای من آورد و به من روحیه داد که شما را برای جام‌جهانی می‌خواهم. این بزرگترین مشوق برای من بود. همین مسأله من را امیدوار می‌کرد که باید خوب شوم، باید برگردم تیم‌ملی تا لطف آقای کی‌روش را جبران کنم. خیلی از مربیان بودند که می‌گفتند وریا یک سال ونیم مصدوم است و کیفیت بازی‌هایش هم پایین آمده، مدت مصدومیت هم که 2‌ماه نبود که بگویم بعد از آن خوب می شود، طولانی شده بود ولی او هیچ‌وقت پشت من را خالی نکرد.

همیشه دعوت می‌شدم. شاید بازی نمی‌کردم ولی همیشه هوای من را داشت از او ممنون هستم. بعداز قرعه‌کشی جام‌جهانی هم در یک شوخی با تو گفته بود که چطور می خواهی آلبا را بگیری؟ در برنامه‌90 صحبت کرده بود. کلا بحث بازیکنان داخلی بود، ما که نمی‌توانیم خود را فریب بدهیم سطح لیگ ایران با اسپانیا ودیگر لیگ‌های اروپا قابل مقایسه نیست. آنجا سرعت بازی و زمان مفید بازی بالاست اما در ایران در این سطح نیستیم. حالا شانس خوب یا بد، ما در گروهی قرار گرفته‌ایم که 2‌تیم مدعی قهرمانی جام‌جهانی هستند. ولی کی‌روش آن حرفش را کلا برای بازیکنان داخلی گفته بود.همه بازیکنانی که در استقلال هستند یا پرسپولیس یا در سایپا بازی می‌کنند. کی‌روش مثال زده بود که مثلا آلبا 70‌باربه زمین حریف می‌رود و برمی‌گردد، وریا در لیگ ایران 50بار این کار را انجام می‌دهد، بعد گفته بود پس آن  20بار دیگر کی با آلبا یارگیری کند؟! منظورش این بود که بازیکنان را به کیفیت آنها نزدیک کنیم. باشگاه‌ها باید یاری کنند بازیکنان را در اختیار تیم‌ملی بگذارند که بتواند کیفیت را بالا ببرد تا به تیم‌های اسپانیا و پرتغال نزدیک شویم.

الان کارهایی که در تیم‌ملی می‌کنیم برای کم کردن همین فاصله است. درست است که آقای کی‌روش اسم من را فقط برای مثال گفته بود اما من یک قولی به آقای کی روش می‌دهم که اگر انشاالله در جام‌جهانی بازی کردم، کاری می‌کنم که بگوید مثالم اشتباه بود.(باخنده) برگردیم به داربی. فکر می‌کنی شفر چه ماموریتی به تو می‌دهد و کدام بازیکن را مهار خواهی کرد؟ با توجه اینکه استقلال برای برد بازی خواهد کرد، اجازه حمله داری؟ قاعدتا جلوی من وحید امیری بازی می‌کند. اگر هم قرار باشد جلو بروم محمد انصاری دفاع چپ پرسپولیس است. البته این چیزها به شرایط بازی بستگی دارد. من تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که خوب استراحت کرده، خوب تمرین کنم و از نظر ذهنی خود را برای این بازی آماده کنم. هم من و هم کل بازیکنان می‌دانیم این بازی چقدر برای هواداران مهم است. به نظرت داربی برنده دارد؟ فکر می‌کنم این داربی خیلی هیجانی باشد.

بعضی پیش‌بینی می‌کنند که پرسپولیس ریسک نمی‌کند و با توجه به اینکه بازی رفت را برده و قهرمانی‌اش هم تقریبا قطعی است، برای مساوی بازی خواهد کرد. نمی‌شود این‌طور گفت. آنها هم قهرمانی می‌خواهند ما هم به هر قیمتی شده می خواهیم برنده شویم. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. ما می‌رویم که ببریم.انشاالله که ما برنده بازی هستیم ولی نمی‌شود به طور قطعی پیش‌بینی کرد چراکه هزار اتفاق ممکن است، بیافتد. ما فقط ، فقط و فقط برای برد به زمین می‌رویم. تو رئالی هستی؟ نه من منچستری داغون هستم. اعصابم از دستشان داغون است. اصلا  از وقتی که فرگوسن رفت، شیرازه تیم از هم پاشید. ببینید مربی چقدر در یک تیم تأثیرگذار است. نکند به خاطر کی‌روش می‌گویی منچستر هستی؟ کی‌روش خیلی منچستری است. نه. به هرحال آقای کی‌روش شش-هفت سال در منچستر کار کرده است، من هم از همان بچگی،اندی کول و سولسشیائر را دوست داشتم. دقیقه آخر به بایرن مونیخ گل زدند و قهرمان اروپا شدند. این‌ها در خاطرم هست از همان موقع منچستری شدم اما فرگوسن که رفت تیم‌شان افت کرد.

مگر می‌شود در اسپانیا یکی از تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا را دوست نداشت؟ من جفت تیم‌ها را دوست دارم. هر 2 این تیم‌ها در فوتبال ابر‌قدرت هستند. بازیکن خاصی که در پست خودت هم بازی کند را دوست داری؟ در پست خودم بازی‌های دنی آلوز واقعا دیدنی است. فیلپ لام در سبک خودش عالی بازی می‌کرد. یک دوره‌ای دفاع راست تیم‌ملی برزیل، مایکون خیلی خوب بود. کافو هم در دفاع راست اسطوره بود. در پست‌های دیگر هم مگر می‌شود از مسی نام نبرد؛ اعجوبه‌ای است. از نظر تو هم مقایسه‌اش با کریس رونالدو شوخی است؟ شوخی؟ هر کدام از بازیکنان قابل احترام هستند رونالدو واقعا یک ماشین گلزنی است که انگار در کل دنیا یک نمونه از او زده‌اند. ولی به آن قشنگی که مسی بازی می‌کند، بازی نمی‌کند. من مسی را به شکل ویژه‌ای دوست دارم اما رونالدو هم قابل احترام است. از تیم‌های‌ملی طرفدار کدام تیم هستی؟ فقط ایران. حرفی مانده؟ فقط از همسرم تشکر می‌کنم.     

این خبر را به اشتراک بگذارید