• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81465
+
-

احداث ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در اردبیل

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از صدور مجوز موافقت اصولی برای راه‌اندازی ۲۰ طرح و اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق مختلف این استان خبر داد. به گزارش ایرنا، «ناصر محمودی» گفت: از مجموع مجوز راه‌اندازی ۲۰ طرح و اقامتگاه بوم‌گردی در استان ۱۲ طرح در مناطق روستایی خلخال واقع است. 

وی افزود: با هدف حمایت از طرح‌های بوم‌گردی و ایجاد زمینه توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی استان ضوابط بهره‌برداری، ارزیابی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را بر اساس ضوابط در داخل محدوه مصوب روستاها اجرا کنند. محمودی با تأکید بر حمایت از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیان کرد: راه‌اندازی اقامتگاه هم در صورت تبدیل واحد اقامتی به بوم‌گردی و هم در صورت احداث اقامتگاه جدید مورد حمایت است.

این مسئول با اشاره به استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت: روند راه‌اندازی اقامتگاه‌ها در سال‌های اخیر تسریع شده و با ضوابط جدید ابلاغی بسیاری از مشکلات قبلی نیز حل و فصل خواهد شد. برخلاف سال‌های گذشته که شرایط راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی روستایی سخت و عبور از بوروکراسی اداری دشوار بود، در حال حاضر دریافت مجوز راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی منوط به صدور ۲ مجوز استحکام بنا و صلاحیت فردی از سوی بخشداری‌های مناطق مختلف استان اردبیل است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید