• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81452
+
-

کشاورزان کلزاکار حمایت می‌شوند

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل: تامین بذر اصلاح‌شده، کود مورد نیاز، پرداخت تسهیلات بانکی، عقد بیمه و خرید تضمینی کلزا در دستور کار قرار دارد

کشاورزی
کشاورزان کلزاکار حمایت می‌شوند

استان اردبیل در کشت کلزا رتبه پنجم کشور را دارد و با توجه به ظرفیت‌های غنی در این زمینه از کشاورزان کلزاکار حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت. به گزارش ایرنا، رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ سطح زیر کشت کلزا در استان اردبیل 8560 هکتار بود که از این میزان 8060 هکتار مربوط به شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، بیله سوار و اصلاندوز است و میزان تولید این محصول ۱۸ هزار تن بوده است.

«خلیل نیکشاد» با بیان این‌که تولید محصول کلزا در بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی و حفظ خاک تأثیر مطلوبی دارد و همچنین در تناوب زراعی با غلات می‌تواند عملکرد غلات را افزایش دهد عنوان کرد: توسعه این محصول در دستور کار قرار دارد تا علاوه بر تولید این محصول راهبردی بتوانیم در پایداری محصول و کشاورزی پایدار گامی مهم برداریم. تأمین بذر اصلاح شده، کود مورد نیاز، پرداخت تسهیلات بانکی، عقد بیمه و خرید تضمینی محصول از جمله عواملی است که از کشاورزان کلزاکار حمایت خواهد شد.

وی درباره پیشنهاد وزارتخانه جهاد کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی امسال بیان کرد: امسال برای خرید تضمینی هر کیلو کلزا پیشنهاد نرخ 4660 تومان مصوب شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان به 5 هزار تومان افزایش یابد. با هماهنگی صورت گرفته با شرکت امور آب استان و فرمانداران منطقه مشکلی در تأمین آب کلزاکاران وجود ندارد و آب مورد نیاز کشاورزان کلزاکار تأمین خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید