• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81437
+
-

«تل چیتی» گناوه تعیین تکلیف می‌شود

شهردارگناوه: به‌زودی نقشه جامع منطقه تل چیتی طراحی می شود و پس از آن برای توافق با مالکین اقدام می‌کنیم

گردشگری
«تل چیتی» گناوه تعیین تکلیف می‌شود

تل چیتی گناوه فرصت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری است که هنوز تکلیف مالکان این اراضی مشخص نیست و باید برای تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

 به گزارش مهر، گناوه با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تجاری در سال‌های اخیر یکی از پررونق‌ترین بندرها و شهرهای گردشگری جنوب کشور بوده است و مردم کشورمان از هر فرصتی برای سفر به این شهر استفاده می‌کنند تا از مناظر طبیعی و بازار تجاری این بندر استفاده کنند.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در کنار بازارهای تجاری از عوامل مؤثر جذب گردشگران به این منطقه از کشور پهناور ایران است. یکی از نقاط مستعد برای گردشگری در بندر زیبای گناوه، اراضی و منطقه بکر و زیبای تل چیتی در نزدیکی ساحل این بندر است که در طول سال پذیرای جمعیت بی‌شماری از گردشگران و هموطنان از گوشه و کنار کشور و اهالی این شهرستان است.

این اراضی حدود ۵۰ سال پیش، به منظور جلوگیری از ورود شن‌های روان درخت‌کاری شده و به تل چیتی مشهور شده است. تل چیتی تپه‌هایی ناهمگون است که با واقع شدن در نزدیکی ساحل گناوه در صورتی که رفع معارض شود نقطه مناسبی برای ایجاد مراکز گردشگری در شهر گناوه است و قابلیت تبدیل به یک مکان زیبا و گردشگری برای استفاده و بهره‌مندی همه گردشگران و شهروندان را دارد.

شهردار گناوه در دیدار با مالکین اراضی تل چیتی گفت: بلاتکلیف ماندن وضعیت این اراضی علاوه بر نارضایتی مالکین، معضلاتی از قبیل پراکندن گرد و خاک در شهر و تجمع سگ‌های ولگرد را برای شهر ایجاد کرده است. 
«سید جواد حسینی حقیقی» گفت: برنامه ما برای ساماندهی این منطقه جدی است و باید هرچه سریع‌تر هم مالکین به حق و حقوق خود برسند و هم موقعیت جدیدی برای ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری جهت استفاده عموم مردم فراهم شود.

وی بیان کرد: به‌زودی نقشه جامع منطقه تل چیتی توسط مشاور خبره طراحی می‌شود و پس از آن برنامه خود را برای توافق با مالکین ارائه می‌کنیم. شهردار گناوه تصریح کرد: کسانی که مالکیتشان بر اراضی تل چیتی محرز شده می‌توانند اسناد مالکیتی معتبر خود را تا روز دوشنبه ۸ مهرماه به واحد حقوقی شهرداری ارائه کنند.

مالکین تل چیتی نیز در این نشست ضمن انتقاد از بی‌نتیجه ماندن جلسات مختلف استانی و شهرستانی برای ساماندهی این اراضی، خواستار تعیین تکلیف سریع‌تر وضعیت املاک خود شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید