• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81429
+
-

شیراز در تدارک تبدیل به «شهر هوشمند»

خبرخوان
شیراز در تدارک تبدیل به «شهر هوشمند»

استاندار فارس در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار گسترش و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در این استان شد و اظهار کرد: شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران زمین باید توانمندی و زیرساخت‌های تبدیل به شهر هوشمند را داشته 
باشد.

 به گزارش ایرنا، «عنایت‌الله رحیمی» افزود: در مقطعی تقاضای روستاییان ما ایجاد راه دسترسی و آب، برق و گاز بود، اما امروز یکی از خواسته‌های آنها اینترنت پرسرعت است که بیانگر اقدامات انجام‌شده در روستاها بعد از پیروزی انقلاب است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری ما در کلان‌شهر شیراز به عنوان یک شهر گردشگری و شهری که به عنوان پایتخت فرهنگی، ادبی و هنری مطرح است این بود که بتوانیم این شهر را به عنوان یک شهر هوشمند معرفی کنیم که طبیعتا زمینه‌ها و پیش‌نیازهای این کار توسعه زیرساخت‌های وزارت ارتباطات است.

 او اظهار کرد: البته در زمینه اجرای فیبر نوری اقدامات خوبی در مرکز استان انجام شده، اما هنوز نیاز به کار بیشتری داریم و در زمینه آنتن‌دهی تلفن همراه نیز نقاط کور بسیاری در شیراز داریم که بخشی به گسترش و توسعه شهر و افزایش تعداد مشترکان مربوط می‌شود که باید با افزایش تجهیزات این مشکل حل شود.

رحیمی با اشاره به این‌که فارس بیشترین طول راه‌های کشور را دارد افزود: آزادراه شیراز- اصفهان که تا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود، فاقد هر گونه چارچوب ارتباطی است که انتظار می‌رود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هم‌اکنون برای ایجاد امکانات ارتباطی در این محور اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی ضمن تاکید بر لزوم به‌روزرسانی و بهبود کیفیت ارتباطات در مراکز گردشگری و فرهنگی استان از جمله تخت‌جمشید، پاسارگاد و محور ساسانی شد و گفت: با توجه به حضور گردشگرانی از سراسر جهان در این مراکز، کیفیت ارتباطات در این نقاط باید بهبود یابد.
استاندار فارس افزود: علاوه بر این، فارس به عنوان حلقه واسط ۶ استان کشور نیز مطرح است و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی مسائل خدماتی و امنیتی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

در دیدارهای مختلفی که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌ایم این خواسته‌ها مطرح شده و وزیر ارتباطات برای کمک به حل این مشکلات و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در فارس قول همکاری و مساعدت داده است.


تقویت پوشش تلفن همراه

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این دیدار با اشاره به این‌که تقویت پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان پیگیری خواهد شد گفت: یکی از مشکلات اپراتورها در خدمات‌رسانی در این زمینه مشکل تامین انرژی برق است که می‌کوشیم با استفاده از سایت‌های خورشیدی این مشکل را حل کنیم. 

«حسین فلاح جوشقانی» افزود: در خصوص آزادراه شیراز- اصفهان نیز حداکثر 3 ماه پس از افتتاح این پروژه پوشش کامل تلفن همراه را در این محور خواهیم داشت و این از تعهدات اپراتورها است.

این خبر را به اشتراک بگذارید