• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81334
+
-

جذاب‌های نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹

ایفا 2019 یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های جهان میان علاقه‌مندان به فناوری است. اما چه مواردی در این نمایشگاه بیشتر مورد‌توجه قرار گرفتند؟

جذاب‌های نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹

 به تازگی نمایشگاه ایفا 2019 در برلین، پایتخت آلمان برگزار شد. در این نمایشگاه سالانه شرکت‌های مختلف، جدیدترین فناوری‌های خود را به معرض دید عموم می‌گذارند. اگرچه تنوع محصولات و خدمات ارائه‌شده در ایفا بسیار متنوع و گسترده است، اما همیشه می‌شود تعدادی از آنها را به‌عنوان جذاب‌ترین، بهترین و کارآمدترین برگزید.

هدفون موتورولا تِک3

دنیای هدفون‌ها جذابیت و تنوع خاص خود را دارد. با این حال، شرکت موتورولا در میان تمامی هدفون‌های ارائه شده در این نمایشگاه با ارائه یک ویژگی جالب، توانست نظر بسیاری از مردم و کارشناسان را به‌خود جذب کند. بی‌شک در ایفا2019، هدفون‌های فوق‌العاده بسیاری به نمایش گذاشته شده بود، اما موتورولا با ارائه مدل «تِک3» نشان داد که به سنت‌ها هم پایبند است. در این مدل شما نه‌تنها یک هدفون بی‌سیم در اختیار دارید، بلکه می‌توانید آن را با استفاده از سیم به دستگاه‌های دیگری هم متصل و از کارایی آنها نیز استفاده کنید؛ مثلا هدفون تک3 خود را می‌توانید به یک واکمن قدیمی وصل کرده و به شنیدن محتوای یک نوار کاست مشغول شوید!

توانبخشی به‌وسیله یک اگزواسکلتون
یک ابداع فوق‌العاده از یک شرکت روس می‌تواند به افرادی که به‌دلیل مشکلات ستون‌فقرات یا ابتلا به ام‌اس قادر به راه رفتن نیستند، کمک کند. شرکت روسی اگزوآتلت (ExoAtlet) اگزواسکلتونی پزشکی ساخته است که می‌تواند کمک ویژه‌ای در راه توانبخشی به بیماران مذکور باشد. ابعاد این اگزواسکلتون باتوجه به بدن بیمار کاملا قابل‌تغییر است. ضمن اینکه این وسیله هنگام راه رفتن، وزن بیمار را نیز کنترل می‌کند. همچنین از طریق سیستم موجود، حرکات فرد قابل‌ردیابی است. شرکت‌های بسیاری ازجمله در ایران مشغول ساخت و توسعه به قول مشهور روبات‌های پوشیدنی برای توانبخشی به افراد هستند.

تازه‌وارد ارزشمند
معمولا نام شرکت TCL چین با تلویزیون عجین شده است، اما این شرکت در ایفا2019 با ارائه یک گوشی همراه هوشمند نشان داد که قصد دارد در این زمینه هم ورودی داشته باشد. TCL Plex یکی از قابل‌توجه‌ترین محصولاتی بود که در برلین به نمایش گذاشته شد. شرکت می‌گوید که این گوشی در نوع خود پیشرو در صنعت نمایشگر است. گوشی دارای 3دوربین 2، 16 و 48 مگاپیکسلی است و قابلیت فیلمبرداری 4k نیز دارد.

درخشش لنوو
به گزارش همشهری، «اسمارت دیسپلی7» در ادامه فعالیت‌های شرکت لنوو در عرصه نمایشگرهای هوشمند است. لنوو پارسال نمایشگرهای هوشمند8 و 10 اینچی خود را که مجهز به دستیار گوگل هستند، ارائه کرده بود. برخلاف مدل‌های قبلی ارائه‌شده، لنوو در نمایشگر هوشمند جدید خود تغییراتی را ایجاد کرده و اسپیکرها زیر نمایشگر قرار‌گرفته‌اند تا ابعاد کلی دستگاه کوچک‌تر از قبل شود. دوربین 2مگاپیکسلی با لنز عریض‌تر هم برای تماس‌های تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد. لنوو میکروفون دوگانه‌ای را داخل اسمارت‌دیسپلی7 تعبیه کرده که با استفاده از آن می‌توان دستیار گوگل را صدا زد. لنوو اسمارت‌دیسپلی7 به‌زودی وارد بازار می‌شود و 130دلار قیمت دارد.

گلدان هوشمند
اگر علاقه‌مند به نگهداری گل‌ و گیاه در منزل خود هستید و البته کمی هم در این مورد تنبلی می‌کنید یا اطلاعات خوبی ندارید، می‌توانید از گلدان‌های هوشمند استفاده کنید! در نمایشگاه ایفا2019، گلدان‌های هوشمندی به نام پلانتویی معرفی شد که در اصل یک «کپسول هیدروپونیک» است. این گلدان به‌صورت کاملا خودکار امور آبرسانی و همچنین نوررسانی به گیاه داخل خود را انجام می‌دهد. پس شما راحت باشید و از زیبایی گلدان‌تان حسابی لذت ببرید!

88اینچ 8k
یکی از جالب‌ترین محصولاتی که در ایفا2019ارائه شد، تلویزیون 88 اینچی OLED Z9 شرکت کره‌ای ال‌جی بود که تلویزیونی 8k است. این محصول با قیمت 43هزار دلار (486میلیون تومان) به بازار عرضه شده که البته با توجه به ابعاد و قیمت، نمی‌شود خیلی آن را محصولی خانگی بدانیم، اما باتوجه به درخواست‌های بسیار برای خرید تلویزیون‌های بزرگ، به‌نظر می‌رسد که این غول 88 اینچی هم در اتاق‌های نشیمن منازل رویت شود.

چهلمین سالگرد واکمن
شرکت سونی به‌مناسبت چهلمین سالگرد ساخت واکمن، یک دستگاه پخش صوت مدرن را که طراحی آن به واکمن قدیمی این شرکت شباهت دارد در ایفا 2019 به نمایش گذاشت. البته زمانی که شما جعبه این دستگاه را بازمی‌کنید، متوجه ابتکار سازندگان در این خصوص می‌شوید. دستگاه پخش صوت در داخل یک محافظ جلدگونه قرار می‌گیرد که آن جلد به شکل واکمن طراحی شده است.

مژده به علاقه‌مندان گل و گیاه
اگر علاقه‌مند به نگهداری گل‌ و گیاه در منزل خود هستید و البته کمی هم در این مورد تنبلی می‌کنید یا اطلاعات خوبی ندارید، می‌توانید از گلدان‌های هوشمند استفاده کنید! 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید