• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81307
+
-

ثبت‌نام ۱۷۴ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: امسال از زمان ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام بهین‌یاب، ۱۷۴واحد تولیدی در استان برای دریافت تسهیلات ثبت‌ نام کردند.

به گزارش مهر، «بهروز اسودی» در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد افزود: این واحدهای تولیدی در بخش‌های صنعتی، صنفی و کشاورزی ثبت‌نام کرده و پرونده ۲۶ واحد به بانک‌ها ارسال‌ شده است.

وی اضافه کرد: این ۲۶ واحد برای دریافت تسهیلات به ارزش ۸۸۰ میلیون تومان توسط کمیته تسهیلات و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی استان سمنان به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.


اجرا شدن ۷۴ درصد از مصوبات رونق تولید

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان گفت: مشکلات ۹۵۹ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات این کارگروه بررسی و برای رفع آنها که عمده‌ترینشان مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی و زیربنایی و مالیاتی و... محسوب می‌شوند تصمیماتی اتخاذ شده است.

اسودی بیان کرد: با توجه به ابلاغ بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید ۹۸ و همزمان با ثبت‌نام از متقاضیان، ۶۵ واحد تولیدی صنعتی، صنفی و کشاورزی برای دریافت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که با پرداخت تسهیلات به این واحدهای تولیدی حدود ۶۰ فرصت شغلی جدید در این واحدها ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این‌که 2042 مصوبه برای رفع موانع تولید استان سمنان به تصویب اعضای کارگروه رسیده است تأکید کرد: ۴۰ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۶ درصد مربوط به امور زیر بنایی، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۶ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و بقیه نیز مربوط به سایر بخش‌ها بوده که ۷۴ درصد این مصوبات اجرایی شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید