• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81306
+
-

میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی از آمادگی کامل تالاب میقان اراک برای میزبانی از پرندگان مهاجر خبر داد.

«رضا میرزایی» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نزدیک شدن فصل مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی به سمت عرض‌های جنوبی از جمله تالاب میقان اراک گفت: هر سال با سرد شدن هوا پرندگان به سمت عرض‌های جنوبی از جمله ایران مهاجرت می‌کنند که یکی از مقاصد اصلی این پرندگان تالاب میقان اراک است. 

وی با اشاره به این‌که هنوز سرمای هوا به حدی نرسیده است که پرندگان وارد تالاب شوند افزود: تاکنون موردی از ورود گونه‌های مهاجر به تالاب گزارش نشده، اما آمادگی کامل برای میزبانی فراهم شده است.میرزایی با بیان این‌که این مهاجرت‌ها هر سال از مهر آغاز می‌شود گفت: در این مورد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها تدارک دیده شده و تجهیزات مورد نیاز تهیه شده و نیروهای یگان حفاظت نیز آماده‌اند. 

همچنین جوامع محلی به عنوان همکاران محیط‌ زیست و تیم‌های عملیاتی برای مواجهه با خطرات احتمالی آموزش دیده و آمادگی دارند. 

وی بیان کرد: تاکنون موردی از بیماری پرندگان مهاجر درکشور گزارش و ثبت نشده است، اما در این زمینه 2 دوره آموزشی ویژه جوامع محلی برای مواجهه با بیماری‌های حیات وحش و حفاظت از تالاب نیز برگزار شده است. مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی اضافه کرد: برای توسعه گردشگری منطقه و پرنده‌نگری، برج پرنده‌نگری در منطقه قرار دارد که البته برای اصلاح و رفع نواقص آن باید اعتبارات لازم(عموما از محل منابع ملی) تأمین شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید