• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81300
+
-

پول هوای بنزین ندهید

  شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای تکمیل بنزین باک اتومبیل خود راهی پمپ‌بنزین شده و بعد از سوختگیری و نگاه به دستگاه به ظرفیت باک بنزین خودروتان یا درست بودن دستگاه پمپ بنزین شک کرده و حتی به جر و بحث با متصدیان پمپ‌بنزین پرداخته باشید.
    منظور آن است که مثلا برای سوختگیری خودرویتان با ظرفیت باک 50لیتردر شرایطی به پمپ بنزین مراجعه کرده‌اید که نشانگر آمپر بنزین حاکی از وجود ظرفیت خالی نصف باک خودرو است اما بیش از 30لیتر بنزین زده‌اید. همچنین هنگام بنزین زدن با دور تند متوجه جریان هوا با تکان خوردن شیلنگ بنزین دستگاه نازل سوخت شده‌اید.
   اگر به نازل‌ها و دستگیره آنها در پمپ‌بنزین دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که معمولا در بسیاری از نازل‌های استاندارد3درجه آرام، متوسط و سریع وجود دارد که نشانگر شدت جریان بنزین وارد شده به باک است و در واقع وقتی دستگیره نازل بنزین را تا انتها فشار می‌دهید بخشی از هوا به جای بنزین در صورتحساب شما منظور می‌شود.
    بهتر است برای بنزین زدن سعی کنید از سرعت کم نازل سوخت استفاده کنید چرا که بیشتر شیلنگ‌های پمپ‌های بنزین مجهز به سیستم برگرداندن بخار بنزین هستند و زمانی که شما سریع بنزین می‌زنید یا دستگیره نازل سوخت را تا انتها فشار می‌دهید، بخشی از بنزین دوباره بخار می‌شود.
   در واقع با سوختگیری تند، این بخار بنزین از طریق سیستم برگرداندن یا بازگشت هوا، مکیده شده و دوباره وارد سیستم سوخت‌‌گیری دستگاه نازل سوخت پمپ بنزین خواهد شد.
    پس بهتر است در سوختگیری خودرو در پمپ بنزین از سرعت متوسط نازل سوخت استفاده کنید. همیشه از پر کردن بیش از ظرفیت باک خودرو با دور زدن سنسور نازل سوخت جایگاه‌ها خودداری کنید .

این خبر را به اشتراک بگذارید