• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81299
+
-

کاهش قیمت کالاهای اساسی در استان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت قم از کاهش قیمت کالاهای اساسی در قم نسبت به چند ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، «احمدرضا سمیعی نسب» در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم افزود: در چند ماه اخیر، قیمت کالاهای اساسی در قم کاهش یافته است، به طوری که در بین ۵۸ قلم کالای اساسی، قیمت بسیاری از اقلام ضروری کاهش چشمگیری نسبت به ابتدای شهریورماه داشت.

وی اظهار کرد: نمایشگاه‌های پاییزه و نوشت‌افزار امسال در قم، وضعیت مطلوب‌تری را نسبت به سال‌های قبل داشت.
سمیعی نسب بیان کرد: اکیپ‌های بازرسی در نمایشگاه‌های امسال حضوری مستمر داشتند و برخی از تخلفات تذکر داده شد و 2 مورد نیز از طریق تعزیرات مورد پیگیری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین در نیمه دوم شهریور ۳۵ قلم کالای اساسی بیش از 61 درصد کاهش یافت. در این میان تخم‌مرغ 5/10درصد و سیب‌زمینی 5/15درصد و رب‌گوجه‌فرنگی 8/11 درصد و گوجه 16درصد کاهش قیمت داشته است.
سمیعی نسب گفت: در این ایام قیمت گوشت مرغ نیز کاهش داشته است و ‌اکنون با قیمت متعادلی در بازار عرضه می‌شود و در مورد عرضه مرغ نیز مشکلی وجود ندارد.

معاون صمت قم بیان کرد: در نیمه نخست امسال 8286 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد و در این‌باره ۵۴۷ پرونده تخلف به ارزش ۷۳میلیارد و ۸۴۸میلیون ریال تشکیل شد.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار موجود، 30درصد افزایش بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشتیم و پرونده‌های قضایی نیز رشدی 13درصدی را نشان می‌دهد. در شهریور نیز با تشکیل 4100 پرونده به ارزش 34 میلیارد تومان رشد 32 درصدی داشته‌ایم.


مطلوب‌ترین استان کشور در ثبات قیمت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به وضعیت نوسانات کالا و محصولات گفت: براساس آمار رسمی مرکز آمار کشور، قم در روند ثبات قیمت‌ها مطلوب‌ترین استان کشور است.
«مهرداد غضنفری» در این جلسه بیان کرد: قم همچنین در حوزه تورم نقطه به نقطه همچنان دومین استان مطلوب کشور است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه پاییزه بیان کرد: آسیب‌شناسی برپایی این نمایشگاه برای افزایش استقبال مردم از آن در سال‌های آینده باید صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: نمایشگاه‌های مصوب استانی باید دقیقا بر مبنای تقویم نمایشگاهی قم برپا شود و تخفیفات لازم نیز در آن صورت گیرد.

وی به موضوع گوشت مرغ هم اشاره کرد و افزود: برای این‌که تولیدکنندگان مرغ استان در نوسانات اقتصادی با مشکل تولید روبه‌رو نشوند باید در یک نگاه کلی اجازه صادرات به آنها داده شود.
غضنفری بیان کرد: پشتیبانی امور دام استان در استفاده انبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اعلام نیاز کرده و در ادامه در اختیار داشتن این انبار توسط این شرکت ضرورت دارد.
وی اضافه کرد: کشتارگاه جاهد قم نیز باید تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و وضعیت مدیریت آن نیز تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.
وی در پایان بیان کرد: جلسات تنظیم بازار باید هر دو هفته در میان برگزار شود و روند اجرای مصوبات استانی مورد توجه قرار گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید