• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81294
+
-

دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با مراجع عظام تقلید

«محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش‌وپرورش در سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم ضمن حضور در شورای آموزش‌وپرورش استان و دومین جلسه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.


به‌کارگیری استعداد دانش‌آموزان برای پیشرفت کشور 

به گزارش ایرنا، آیت‌الله العظمی «حسین نوری همدانی» از مراجع تقلید در این دیدار گفتند: نظام آموزش‌وپرورش باید استعدادهای دانش‌آموزان را به‌خوبی بشناسد و از آنها برای رشد و پیشرفت کشور در حوزه‌های گوناگون به‌خوبی استفاده کند.

وی افزود: پذیرفتن مسئولیت در نظام اسلامی توفیق و تکلیف بزرگی است و در میان آنها وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان، بسیار حساس و مهم است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بتوانیم به اهداف متعالی نظام دست‌یابیم.


توجه بیشتر به ایمان و اخلاق معلمان 

آیت‌الله العظمی «جعفر سبحانی» از مراجع تقلید گفت: در انتخاب و گزینش معلمان، نباید فقط به میزان علم او بسنده شود، بلکه باید به ایمان و اخلاق او نیز توجه کافی داشته باشیم. وی در این دیدار افزود: در نظام آموزش ‌و پرورش کشورمان باید معلمانی را انتخاب کنیم که دلسوز باشند و ضمن تدریس در کلاس درس، ایمان و اخلاق را به دانش‌آموزان بیاموزند و این‌گونه می‌توان یک کشور و جامعه را نجات داد.


به دنبال تربیت دانش‌آموزان باشیم 

آیت‌الله العظمی «عبدالله جوادی آملی» از مراجع تقلید نیز با بیان این‌که در کار تعلیم و تربیت موفق نبوده‌ایم گفت: باید به دنبال تربیت باشیم نه این‌که تعلیم را گسترش دهیم.
وی اظهار کرد: تربیت حقیقی یعنی پاک بودن خود معلم که وقتی سخن می‌گوید از دهان او نور خارج شود و این طهارت معلم را می‌طلبد.


مناطق محروم دراولویت وزارت آموزش وپرورش باشد

آیت الله العظمی «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع تقلید با بیان این‌که مناطق محروم باید در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد گفت: بخشی زیادی از وجوهات شرعی در مناطقی که واقعا محروم هستند، صرف محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود. وی در این دیدار افزود:‌ دانش‌آموزان مهم‌ترین سرمایه کشور هستند و این سرمایه امانتی در دست آموزش و پرورش است و باید این وزراتخانه به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی کند تا طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و پروش به لحاظ کمی و کیفی دانش‌آموزان را به عناصری مفید و ارزشمند برای آینده کشور تبدیل کند.


۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی‌اند

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: با وجود اقدام‌های مهم در توسعه و رفع مشکلات فضاهای آموزشی، همچنان ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است. «محسن حاجی میرزایی» در پنجمین جلسه شورای آموزش ‌و پرورش قم افزود: باوجود برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده، آموزش‌وپرورش همواره از چند مشکل جدی از جمله کمبود فضای آموزشی، نیروی انسانی و منابع مالی رنج ‌برده است. وی اظهار کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی فضای مدارس با استفاده از اعتبارات صندوق ذخیره ملی، تحول خوبی برای بهبود فضای آموزشی ایجاد شده است. وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به سرانه فضای آموزش استان‌ها افزود: ۱۰ استان کشور ازنظر سرانه دسترسی به فضاهای آموزشی از متوسط کشور پایین‌تر هستند که بهبود فضای آموزشی این استان‌ها جزو اولویت‌های آموزش‌وپرورش است.

وی گفت: حرکت به سمت مدارس متوسط و بزرگ در دستور کار آموزش ‌و پرورش است، چراکه امکان رشد و بلوغ علمی و اجتماعی دانش‌آموزان در مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی بیشتری دارند زیادتر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید