• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81145
+
-

۳۶۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌ برای روستاییان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: از این میزان اعتبار تخصیصی290 میلیارد تومان پرداخت شده است

۳۶۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌ برای روستاییان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال در مجموع 3۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی استان تخصیص داده شده‌ است. به گزارش ایرنا، احمد توصیفیان در نشست اعضای کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری همدان با بیان این مطلب و این‌که 2۹۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۷۸ درصد از میزان کل اعتبارات تسهیلاتی استان پرداخت شده است. وی سهم بانک‌های توسعه تعاون و کشاورزی را به عنوان بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به ترتیب ۶۷۰ میلیارد ریال و 1۸۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

توصیفیان ادامه داد: برای مجموعه پست‌بانک نیز ۶۴۵ میلیارد ریال اعتبار به منظور واگذاری تسهیلات در نظر گرفته شده است. وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون صندوق کارآفرینی امید هم به عنوان دیگر بانک عامل ۶۸۱ میلیارد ریال تسهیلات واگذار کرده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری 7۶۲۴ نفر با اشتغال‌زایی بیمه شدند. وی بیان کرد: از این تعداد بیمه‌شده 4۲۳۵ نفر بیمه شهری و 3۴۳۹ نفر بیمه روستایی شدند.

توصیفیان با بیان این‌که فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی می‌شود، افزود: تعاون موجب تجمیع سرمایه‌ها، سرمایه‌گذاری داخلی و برابری فرصت‌ها برای افراد می‌شود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سختکوشی، پشتکار، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم.

وی اظهار کرد: باید باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود، چراکه فعالیت در عرصه تعاون، علاوه بر تاب‌آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم‌ها، با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش‌آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد. توصیفیان با بیان این‌که 1۱۲۷ تعاونی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۶۰۶ تعاونی تولیدی، ۳۴۰ تعاونی خدماتی و تعداد ۱۸۱ تعاونی توزیعی هستند و البته پراکندگی و گستردگی موضوع فعالیت این شرکت در استان بسیار  است.

این خبر را به اشتراک بگذارید