• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81142
+
-

افزایش آمار مرگ ناشی از تصادفات در مازندران

پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۲۸۸ نفر به علت حوادث رانندگی در استان طی 5 ماه امسال خبر داد و بیان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.به گزارش ایرنا، در گزارش پزشکی قانونی مازندران که به تازگی منتشر شد، آمده است که بیشترین کشته‌شدگان تصادفات رانندگی استان با ۲۲۱ نفر مربوط به مردان بوده است.شهرستان‌های ساری و میاندورود در مرکز مازندران با ۴۹ نفر، بابل ۴۶ نفر و آمل با ۳۷ نفر بیشترین تلفات رانندگی را در این مدت داشتند. 

رامسر هم با ۲ نفر فوتی، کم‌خطرترین جاده مازندران بود.طبق گزارش پزشکی قانونی مازندران مرگ ۴۴ درصد از کشته‌شدگان در جاده‌های برون‌شهری و ۵۶ درصد نیز در خیابان‌های درون‌شهری رقم خورد. ۱۰۳ نفر از کشته‌شدگان عابران پیاده، ۶۱ نفر سرنشین خودرو، ۵۵ نفر موتورسوار، ۶۰ نفر راننده و ۹ نفر هم دوچرخه‌سوار بودند.بر اساس گزارش پزشکی قانونی مازندران، آمار مصدومان تصادفات جاده‌ای استان هم در 5 ماه امسال با 4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به 7472 نفر رسید.

مازندران با داشتن 3 محور اصلی منتهی به پایتخت از جمله استان‌هایی است که بیشترین تردد خودرویی را دارد. استان حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده دارد که 3 هزار کیلومتر آن جاده اصلی است.محور هراز که کوتاه‌ترین مسیر منتهی به پایتخت در مازندان محسوب می‌شود، پرترافیک‌ترین محور استان و کشور محسوب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید