• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81134
+
-

آغاز فاز دوم ساماندهی علائم راه‌های روستایی گیلان

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح ساماندهی علائم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خبر داد. به گزارش تسنیم «محمدرضا نازک‌کار» اظهار کرد: فاز نخست استانداردسازی علائم و تابلوها در مسیرهای روستایی استان با موفقیت به پایان رسید. این پروژه در شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر، فومن، صومعه‌سرا و ماسال با کمک منابع و اعتبارات ملی و استانی انجام شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته برای اجرای فاز نخست طرح مذکور که به منظور ارتقای ایمنی و تردد راه‌های روستایی ضروری است، حدود 85 میلیارد ریال اعتبار صرف شد. طبق برآوردهای انجام شده برای اجرای کامل این طرح در فاز دوم عملیات به حدود 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. این مسئول ادامه داد: مرحله دوم مربوط به استانداردسازی، تابلوها و علائم راه‌های فرعی و روستایی جنوب و شرق گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود و رودسر استانداردسازی خواهد بود.

این مسئول با ابراز خرسندی از تحقق تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور و استانداری گیلان منعقد شده بود، تصریح کرد: راه‌های اصلی و فرعی روستایی گیلان دارای شرایط خاص و پیچیده‌ای هستند و ساماندهی آنها به کاهش مخاطرات و حوادث ترافیکی در آنان کمک شایانی می‌کند. مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان درباره دیگر مزیت‌ها و کارکردهای مثبت اجرای طرح استانداردسازی تابلوها و علائم راه‌های روستایی گیلان گفت: ارتقای ایمنی تردد، کمک به اعمال قوانین ترافیکی و راهنمایی دقیق و مناسب کاربران جاده‌ها در محورهای اصلی و فرعی مطابق با آخرین تغییرات از عمده‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

نازک‌کار با اشاره به تنوع شبکه راه‌ها، شرایط اقلیمی خاص، وجود بارش‌های مستمر در طول سال، رطوبت بالا، گردشگرپذیری و تردد بی‌وقفه در محورهای گیلان اظهار کرد: موارد یاد شده موجب تسریع در روند آسیب به راه‌ها می‌شود که این امر اهمیت و جایگاه ویژه اجرای عملیات راهداری را در گیلان بیش از پیش نمایان می‌کند.مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان با بیان این‌که در صورت تامین منابع مالی این دستگاه قادر به عملی کردن تعهدات خود در حوزه ساخت راه‌های روستایی است، افزود: حضور در شهرستان‌های مختلف استان و بازدید میدانی از پروژه‌های در دست ساخت در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید