• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81140
+
-

اجرای ۲۰۰ پروژه گردشگری روستایی گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گیلان گفت: ۲۷۰ پروژه گردشگری در استان در حال اجراست که از این تعداد ۲۰۰ پروژه در روستاهای استان در حال اجرا و تکمیل هستند. به گزارش ایرنا «حمیدرضا آذرپور» اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی و مجتمع‌های اقامتی پذیرایی است.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی زیرساختی انجام شده در روستا‌ها از سال ۱۳۸۸ تاکنون شامل پروژه‌های راه‌سازی، آبرسانی، تامین روشنایی و محوطه‌سازی فضا‌های گردشگری بود که ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.این مسئول با بیان این‌که در حال حاضر ۸۰ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان فعال است و ۴۴ اقامتگاه دیگر در حال دریافت مجوز هستند، بیان کرد: ۲۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات بوم‌گردی معرفی شدند که از این تعداد برای ۱۲۰ نفر مجوز فعالیت صادر شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان تصریح کرد: با توجه به افزایش سالانه تعداد مسافران و گردشگران ورودی به استان و به منظور رونق کسب و کار روستایی و برای تسهیل روند صدور موافقت اصولی اولیه برای افتتاح اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تفاهم‌نامه‌ای استانی بین معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان منعقد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید