• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 4 مهر 1398
کد مطلب : 81049
+
-

کلافه‌ام، نمی‌دانم کاکس را چطور شکست بدهم

علیرضا کریمی: مراسم استقبالی در کار نبود

کلافه‌ام، نمی‌دانم کاکس را چطور شکست بدهم

محسن صفری

روس را که 10هیچ برد، گفتیم طلا را برده اما نشد یا نتوانست. بهترین مدال جهانی علیرضا کریمی برنز بود و در مسابقات نورسلطان که به فینال رسید، گفتیم همه بدبیاری‌هایی را که تا حالا داشته جبران می‌کند اما او در فینال با خودش و با حریفش خیلی فاصله داشت. کاکس آمریکایی با هیکل ورزیده‌اش، یک سر و گردن بالاتر از علیرضا بود و شاید به همین‌خاطر بود که نتوانست از پس او بربیاید. علیرضا با زنگ سوم، تلفنش را جواب می‌دهد. انتظار می‌رود دوروبرش شلوغ باشد ولی در خانه است، بدون هیچ استقبالی.

  مراسم استقبال چطور بود؟
مراسم استقبالی درکار نبود. یک راست از فرودگاه آمدم خانه و حالا هم در کنار خانواده هستم.

 برای کسی که مدال نقره جهانی را گرفته، مراسمی درنظر نگرفته بودند، در خانه هم مهمان ندارید؟
تا الان که خبری نیست. البته توقعی هم ندارم. اصلا اینجوری بهتر است. مدال گرفتم که دل مردم شاد شود. کاری با این چیزها ندارم. هرکه آمد لطف کرده، نیامد هم دستش درد نکند.

 از مسابقات جهانی بگو، روس‌ را 10هیچ بردی ولی مقابل کاکس آمریکایی انگار یک کشتی‌گیر دیگر روی تشک بود.
همیشه با روس‌ها راحت کشتی می‌گیرم ولی نمی‌دانم چرا در کشتی با کاکس نمی‌توانم خودم باشم. این بار هم کاکس روی کشتی من کار کرده بود، دفعات قبلی می‌توانستم پای راستش را بگیرم ولی این بار همه راه‌ها را بسته بود و باز هم نشد.

 یعنی راهی نیست که بشود او را شکست داد؟
خودم هم کلافه شده‌ام! هرکاری می‌کنم نمی‌شود. همه کشتی‌گیرانی که کاکس را شکست داده‌‌اند، راحت می‌برم ولی با خودش نمی‌توانم کشتی بگیرم. خیلی تمرین کرده بودم ولی نشد برنامه خودم را پیاده کنم. حیف شد.

 مصاحبه کاکس را دیدی؟ گفته بود کریمی انگار برای باختن به روی تشک آمده بود.
بله دیدم ولی کدام کشتی‌گیر برای باختن روی تشک می‌رود. در کشتی هر حمله بی‌برنامه‎ای می‌تواند تاوان بدی داشته باشد. من هم عجولانه حمله نکردم و منتظر فرصتی بودم ولی کاکس با برنامه تمام راه‌ها را روی من بسته بود. مشخص است که من هم دوست داشتم مدال طلای جهان را بگیرم ولی نشد و شرمنده مردم شدم.

 وزنی که در آن مدال نقره و برنز جهان را داری المپیکی نیست برای حضور در المپیک توکیو برنامه‌ای داری؟
باید با کادر فنی مشورت کنم تا راه درست را انتخاب کنم. مدال المپیک نهایت آرزوی هر ورزشکاری است و من هم دوست دارم مدال المپیک را به‌دست بیاورم. برای رسیدن به مدال باید تصمیم منطقی بگیرم.

 قبل از مسابقات جهانی قول‌هایی به شما داده بودند، به‌نظرت این قول‌ها عملی می‌شوند؟
قبلا که هرچی قول داده بودند در حد همان قول ماند. من با این چیزها کار ندارم کار خودم را می‌کنم. وظیفه من گرفتن مدال است و مطمئن باشید در این راه کوتاهی نمی‌کنم.

قرعه‌کشی لیگ بی‌رمق کشتی

 قرعه‌کشی مسابقات لیگ کشتی آزاد و فرنگی امروز برگزار می‌شود. محل برگزاری این قرعه‌کشی متعلق به یکی از تیم‌های شرکت‌کننده است که همین مسئله از نکات جالب لیگ کشتی است! لیگ کشتی شکل و شمایل جدیدی به‌خود گرفته ولی با قوانینی که در آن وضع شده از همین حالا می‌‎توان قهرمان این دوره از مسابقات را حدس زد. با تصمیم سازمان لیگ کشتی هر تیم می‌تواند 4کشتی‌گیر ملی‌پوش جذب کند و 3نفر از آنها را در هر مسابقه روی تشک بفرستد. درنظر داشته باشید که هر تیم می‌تواند دو کشتی‌گیر خارجی هم به خدمت بگیرد که غالبا تیم‌ها به سراغ کشتی‌گیران درجه‌یک روس می‌روند. قانون لیگ هم درباره کشتی‌گیران خارجی می‌گوید باید مدال‌آور مسابقات جهانی باشند. به‌احتمال زیاد ملی‌پوشان برنده کشتی‌های خود در لیگ هستند و اگر برد 2 کشتی‌گیر خارجی را هم حساب کنید می‌شود 5 پیروزی تضمین شده و این یعنی برد یک تیم با خیال راحت! درصورتی که اگر از تعداد مجاز ملی‌پوشان برای هر تیم یک نفر کم می‌شد لیگ از جذابیت نمی‌افتاد. این را هم به شرایط لیگ اضافه کنید که برخی تیم‌ها چون از تمکن مالی بیشتری برخوردارند سایر کشتی‌گیرانی که جذب کرده‌اند در حد تیم ملی هستند و به‌دلیل مصدومیت، تیم ملی و مسابقات جهانی را از دست داده‌اند. به این ترتیب‌ تیم‌های دیگر را باید سیاهی‌لشگر نامید چون قدرتی در برابر این تیمِ‌ متمول ندارند. اگر قرار است لیگ کشتی به روزهای خوب خود بازگردد قبل از هر اقدامی باید قانون آن اصلاح شود تا قهرمان پیش از شروع رقابت‌ها مشخص نباشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید