• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80985
+
-

عابدزاده: دقیقا همان شد که پدرم گفته بود

می‌دانم در تیم‌ملی بالاخره نوبت من هم می‌رسد

عابدزاده: دقیقا همان شد که پدرم گفته بود

محمد زارعی| بعد از چند هفته نیمکت‌نشینی در لیگ پرتغال، امیر عابدزاده بازگشت باشکوهی به دروازه تیمش داشت. ماریتیمو دوشنبه‌شب در هفته ششم لیگ برتر پرتغال در حضور امیر عابدزاده که برای نخستین بار طی این فصل در ترکیب قرار گرفته بود به مصاف براگا رفت. در این دیدار که با نتیجه 2-2به پایان رسید امیر ضمن مهار یک پنالتی توانست عملکرد قابل‌قبولی از خود به نمایش بگذارد و در پایان بازی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شود. او ساعاتی بعد از این درخشش به سؤالات همشهری پاسخ داد.
 بار دیگر در لیگ برتر پرتغال کولاک کردی و جلوی گل شدن یک‌پنالتی را گرفتی.
بعداز مدت‌ها که به‌خاطر حضور در تیم ملی جایگاهم را در ماریتیمو از دست داده بودم، دوباره این فرصت نصیبم شد تا خودم را نشان بدهم. می‌دانستم با تلاش و پشتکار به حقم می‌رسم. وقتی این هفته مربیان به من اعتماد کردند و به ترکیب اصلی رسیدم، سعی کردم در طول بازی با تمرکز بالا به تیم کمک کنم و حتی توانستم یک‌پنالتی را هم بگیرم.
 فکر می‌کردی پنالتی را دفع کنی؟
این اولین‌بار نبود که پنالتی می‌گرفتم اما خوشحالم که پس از دفع پنالتی، تیم با روحیه به بازی برگشت. خوشبختانه در پایان بازی مربیان هم از عملکردم راضی بودند.
 با این اتفاق فکر می‌کنی بتوانی در بازی‌های آینده هم در ترکیب اصلی قرار بگیری؟
در این مدت خیلی‌ها می‌گفتند باید تیمم را عوض کنم اما من می‌دانستم اگر راهم را درست ادامه دهم، با پشتکار می‌توانم در همین ماریتیمو به حقم برسم. طبیعتا با توجه به اتفاقات بازی انتظار دارم در بازی شنبه هم دروازه‌بان ماریتیمو باشم و بار دیگر به تیمم کمک کنم.
 اصلا چطور شد از ترکیب اصلی ماریتیمو خارج شدی؟
من این هفته برای اولین‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفتم. دقیقا از زمانی که به اردوی تیم ملی رفتم و برای مدتی از تمرینات ماریتیمو دور ماندم، فرصت بازی در لیگ پرتغال نصیبم نشد. در این مدت راهنمایی پدرم خیلی کمکم کرد تا افت نکنم. او مدام به من می‌گفت ناامید نشوم و اگر به توانایی‌هایم ایمان دارم با تمام توان تمرین کنم. پدرم اعتقاد داشت من با تمرین به حقم می‌رسم و دوباره فرصت حضور در ترکیب اصلی را خواهم داشت. خیلی خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که چنین پدری دارم. در این مدت دقیقا همان اتفاقاتی افتاد که پدرم گفته بود.
 این فصل در لیگ پرتغال تنها نیستی. درخصوص حضور طارمی و محمدی هم صحبت می‌کنی؟
مهدی در همین مدت کوتاه توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای در لیگ پرتغال داشته باشد و باعث افتخار همه ایرانی‌ها شده است. دقیق نمی‌دانم برای دیدن بازی ما به استادیوم آمده بود یا نه اما بعد از بازی به هتل ما آمد و به من کلی تبریک گفت. از این اتفاق واقعا انرژی گرفتم چراکه بعد از بازی با کره جنوبی او را ندیده بودم. از اینکه محمدی هم به لیگ پرتغال آمده و توانسته عملکرد خوبی داشته باشد هم حسابی خوشحال هستم. حضور این تعداد بازیکن باعث شده تا پرتغالی‌ها حس خوبی نسبت به بازیکنان ایرانی داشته باشند.
 در مورد تیم ملی هم صحبت می‌کنی. برای آخرین بازی تیم ملی مورد توجه ویلموتس قرار نگرفتی.
با توجه به نیمکت‌نشینی در لیگ کاملا طبیعی بود که به تیم ملی دعوت نشوم، با وجود این با مربیان فعلی تیم ملی در ارتباط هستم و رابطه خوبی با مربی گلرهای کادرفنی دارم.
 فکر می‌کنی روزی به ترکیب اصلی تیم ملی برسی؟
اینکه در تیم ملی رقبای سرسختی مثل بیرانوند، مظاهری و نیازمند دارم، درست است اما اینطور نیست که بگویم آنها دست نیافتنی هستند. من در همین پرتغال رقیبان سرسختی دارم. دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین و تیم ملی یونان، رقیبان من در ماریتیمو هستند. معتقدم با حرکت در یک‌راه درست می‌توانم به حقم برسم و این راه را ادامه خواهم داد. باید پشتکار داشته باشم و ناامید نشوم. مطمئنم روزی در تیم ملی هم نوبت به من می‌رسد تا خودم را ثابت کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید