• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80903
+
-

مجوز دفع گرگاس در آذربایجان‌ شرقی صادر شد

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اولویت حفظ امنیت و سلامت مردم در مسائل زیست‌محیطی اعلام کرد: مجوز لازم برای دفع گرگاس در استان صادر شد.  به گزارش ایرنا، اواخر شهریور امسال خبری مبنی بر حمله گرگ به مردم روستاهای چشمه‌کنان و غلمانسرای شهر تسوج از توابع شهرستان شبستر و مجروح شدن چند نفر بر اثر وقوع این اتفاق در رسانه‌های استان منتشر و بعد مشخص شد که این حیوان نه گرگ، بلکه گرگاس بوده است.  

«میرمحسن حسینی قمی» در این باره اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر حمله گرگ به مردم در شهر تسوج در روزهای گذشته، بررسی‌های انجام‌شده نشان داد که رفتار حیوان حمله‌کننده شبیه گرگ عادی یا حتی گرگ هار نبوده است. همچنین بررسی فیلم موجود که توسط یکی از اهالی از این حیوان گرفته شده بود، نشان داد که رفتار آن شبیه گرگاس است.

وی ادامه داد: گرگاس حیوان بسیار خطرناکی است که تهدید بزرگی برای تنوع زیستی محسوب می‌شود و ذخایر ژنتیکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این حیوان که از آمیزش سگ و گرگ متولد می‌شود، چون ارزش ژنتیکی ندارد و تهدیدی برای جوامع انسانی است، مجوز دفع آن از سوی سازمان حفاظت محیط‌ زیست صادر شده است.  حسینی قمی بیان کرد: در این زمینه اداره کل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان شرقی ۲ فقره مجوز اتلاف گرگاس صادر کرده که براساس آن ۳ نفر از روستای چشمه‌کنان و ۲ نفر نیز از روستای غلمانسرای شهر تسوج می‌توانند در هر جا که این حیوان را مشاهده کنند، به دفع آن اقدام کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید