• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80818
+
-

برداشت 7 هزار تن خرما در مهرستان

کشاورزی
برداشت 7 هزار تن خرما در مهرستان

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان در جنوب شرق استان گفت: 7هزار تن خرما تاکنون از سطح 2۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است. 

«عبدالله سپاهی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: هم‌اینک 4۳۰۰ هکتار نخلستان در مهرستان وجود دارد که 2۷۰۰ هکتارآن بارور و بقیه غیربارور هستند. 

وی با بیان این‌که برداشت خرما در مهرستان از اواخر خرداد آغاز شده و تا نیمه نخست مهر ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن خرما در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان با اشاره به خسارت‌های خشکسالی به تولید خرما در شهرستان گفت: امسال به دلیل عدم تلقیح بر اثر کاهش بارندگی‌ در زمان گرده‌افشانی و ترشیدگی و ریزش، تولید خرما کاهش چشم‌گیری داشته است. 

وی با اشاره به ظرفیت سردخانه‌های نگهداری خرما در مهرستان گفت: ظرفیت سردخانه‌های نگهداری خرما در این شهرستان هم‌اینک 6۷۰۰ تن است که تا پایان سال این ظرفیت به 7۱۰۰ تن افزایش می‌یابد.  سپاهی بیان کرد: بیش از ۳۰ رقم خرما در بخش‌های مرکزی و آشار مهرستان تولید می‌شود. 

مهرستان 5۲۰۰ هکتار باغ‌های انواع میوه و 5هزار هکتار زمین زراعی دارد که خرما، گندم، جو و ذرت علوفه‌ای عمده محصولات بخش کشاورزی آن را تشکیل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید