• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80683
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/6kJQ
+
-

تقاطع چمران و گیشا بدون ترافیک در روز اول مهر

ظهر دیروز با اتمام سطح صفر پروژه گیشا توسط شهرداری، این پروژه تحویل رئیس پلیس راهور داده شد

عمران
تقاطع چمران و گیشا بدون ترافیک در روز اول مهر

 محمود مولایی _ خبر‌نگار

مسیر تقاطع بزرگراه چمران و گیشا در ابتدای سال تحصیلی بدون ترافیک سپری شد. بعد از برچیدن پل گیشا، سطح صفر این پروژه فعالیت شبانه‌روزی خود را شروع کرد تا با عریض‌شدن بزرگراه چمران در محدوده گیشا، گره ترافیکی نیز باز شود، زیرا به جای پایه‌های پل گیشا به عرض بزرگراه چمران اضافه شد و ظهر دیروز معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حضور سردار محمدرضا مهماندار، سطح صفر به رئیس پلیس راهور تهران تحویل داده شد. صفا صبوری‌دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری در این رابطه به همشهری گفت: «در روزهای قبل در طول روز بزرگراه چمران و در محدوده گیشا ترافیک بود، اما ‌دیروز‌ دیدیم که تا ‌ظهر‌ ترافیک ایجاد نشد‌. قبلا گره ترافیکی زیادی در این تقاطع وجود داشت، اما الان اصلا در این محدوده گره ترافیکی نداریم. با اینکه روز اول مهر بود و یکی از روزهای پیک ترافیک شهر تهران محسوب می‌شد، ترافیک روانی ‌داشتیم. خداراشکر در هیچ‌کجای پروژه‌ گیشا شاهد ترافیک نبودیم.» 
او همچنین در جمع خبرنگاران گفت: «حرکت شمال به جنوب بزرگراه چمران و تقاطع جلال آل‌احمد به‌دلیل برداشتن پایه‌های پل گیشا و انجام عملیات عمرانی، دچار ترافیک شده بود که خوشبختانه ‌‌در اول مهر‌ماه سطح صفر تقاطع چمران و گیشا را بدون کارگاه عمرانی و درحالی‌که اتوبان چمران در این محدوده تعریض شده است، تحویل پلیس راهور دادیم.» 

معاون شهردار با بیان اینکه بزرگراه چمران در محدوده گیشا حدود ۱۶‌متر از هر دو طرف تعریض شده است، یادآور شد: «برای کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور، محدوده کارگاهی را به حداقل رساندیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال زیرگذر گیشا را به مردم تحویل داده و کلا مسیر شرق به غرب و بالعکس نیز زیر بار بهره‌برداری برود.» 
محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران نیز با حضور در منطقه‌ گیشا، دقایقی با معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صحبت کرد. صبوری‌دیلمی خطاب به مهماندار گفت: «طرح نهایی پروژه در سطح صفر به‌طور کامل انجام شده است. حتی بزرگراه چمران از وضعیت قبلی خود نیز از هر دو طرف عریض‌تر شده است. حتی ایستگاه تاکسی را که از زیرپل جمع کرده بودیم، دوباره داریم این ایستگاه را ایجاد می‌کنیم. همینطور ایستگاه‌های بی‌آرتی را. طبق قراری که با هم داشتیم، هم‌اکنون فقط پروژه زیرگذر باقی مانده که ان‌شاءالله  تا پایان سال این پروژه هم به پایان می‌رسد.»‌ 

عبور و مرور بدون ترافیک
همکاری شهرداری تهران و پلیس راهور تهران که از ابتدای شروع پروژه گیشا ادامه داشت، اکنون به پایان سطح صفر پروژه انجامیده است. رئیس پلیس راهور بعد از حضور در تقاطع چمران و گیشا به خبرنگاران گفت: « وقتی که قرار شد دوستان پل را جمع‌آوری کنند و زیرگذر گیشا احداث شود، یکی از نگرانی‌هایی که بلافاصله به ذهن رسید، بحث ترافیک و به‌ویژه در اول مهرماه بود. حالا با سعی و تلاش دوستان در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران‌‌، در فصل تابستان توانستند پل قدیمی را جمع‌آوری کنند و از سوی دیگر فضای بزرگراه چمران را دوباره به حالت طبیعی برگردانند؛ طوری که رانندگان و به‌ویژه دانش‌آموزان در ابتدای سال جدید بتوانند از این بزرگراه استفاده کنند.» مهماندار تأکید کرد: «خوشبختانه دیروز (اول مهرماه)، در این منطقه و به‌ویژه مسیرهایی که از غرب ‌به شرق تهران از همین جا عبور می‌کنند، همچنین دسترسی‌های اداری و بیمارستانی که در ضلع شرقی این منطقه وجود دارد، همکارانم از صبح در اینجا حضور پیدا کردند و با ساماندهی و مدیریت اجازه ندادند مشکلی یا گره‌ای ایجاد شود.»  

   احتمال همزمانی افتتاح زیرگذر با نصب پل سبز زندگی

رئیس پلیس راهور در جایی از صحبت‌های خود به پروژه زیرگذر گیشا اشاره کرد. مهماندار با اشاره به بهتر‌شدن وضعیت بزرگراه چمران، گفت: «خداراشکر ما دیگر در بزرگراه چمران مشکلی نداریم و هم‌اکنون دوستان وارد فاز گودبرداری زیرگذر گیشا شده‌اند. امیدوار هستیم طبق قول دوستان زیرگذر تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد تا یکی از مشکلات ترافیکی شهر تهران که سال‌ها مردم را اذیت می‌کرد، برطرف شود.»  عملیات زیرگذر کوی نصر با 3لاین تردد برای خودروها پیش‌تر قرار بود در خرداد سال‌99 به پایان برسد، اما‌ معاونت فنی و عمرانی شهرداری با سرعت‌بخشیدن به این پروژه برای سهولت در تردد و باز‌شدن گره ترافیکی منطقه گیشا، 3‌ماه زودتر از زمان مقرر این پروژه افتتاح خواهد شد. بدین‌ترتیب، شهرداری 6‌ماه فرصت دارد تا زیرگذر گیشا را آماده کند. صبوری‌دیلمی با تأکید روی این موضوع از احتمال همزمان‌شدن افتتاح زیرگذر و نصب پل سبز زندگی خبر داد. معاون شهردار به همشهری گفت: «زیرگذر تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و طراحی نهایی پل سبز زندگی هم در حال انجام است. ان‌شاءالله   همزمان با افتتاح زیرگذر گیشا مرحله نصب پل سبز زندگی هم شروع می‌شود یا اینکه بعد از اتمام پروژه زیرگذر، پل هم نصب خواهد شد.»  

این خبر را به اشتراک بگذارید