• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80551
+
-

جبران خسارت‌های کشاورزی سیل خوزستان

استاندار خوزستان گفت: بخش عمده خسارت‌های کشاورزی سیل در استان با لغو محدودیت‌های الگوی کشت جبران شده است، با وجود این، جهاد کشاورزی به روند پرداخت خسارت‌ها سرعت دهد. به گزارش فارس، «غلامرضا شریعتی» بیان کرد: بر اساس گزارشی که سازمان جهاد کشاورزی ارائه داده، خسارت‌های کشاورزی خوزستان بر اثر سیل اخیر 4660 میلیارد تومان بود، اما ارزش برنج کشت‌شده امسال در استان دست‌کم 5 هزار میلیارد تومان است که 3180 میلیارد تومان از این رقم فقط در مناطق سیل‌زده کشت شده است.

وی افزود: با این حال، تاکید می‌کنم که جهاد کشاورزی روند پرداخت خسارت‌ها را سرعت دهد. شریعتی ادامه داد: به فرمانداران تاکید می‌کنم پیگیری‌های مربوط به بازسازی مناطق سیل‌زده را به طور جدی همچنان در دستور کار داشته باشند و تا پایان کار این مداومت و جدیت ادامه داشته باشد و از دستگاه‌ها پیگیر باشند و در صورت قصور و کوتاهی دستگاه‌ها، آن را اعلام کنند.

استاندار گفت: بازتوانی و بازسازی صرفا با تزریق اعتبار مالی انجام نمی‌شود، بلکه تصمیم‌های مدیریتی مناسب و استراتژیک هم می‌تواند به این امر کمک کند. برای مثال، ما امسال الگوی کشت را لغو کردیم تا بخشی از خسارت‌های وارد شده به کشاورزان جبران شود و این کار موجب تزریق روحیه و امید به کشاورزان و روستاییان شد.

وی اظهار کرد: سیل اخیر، با وجود خسارات مالی سنگینی که به بخش‌های مختلف وارد کرد، موجب همبستگی و یکپارچگی مردم شد و از این جهت این تهدید به فرصت تبدیل شد. شریعتی افزود: طرح تسهیلگری روستایی مناطق سیل‌زده و اطلس جامع ارزیابی اجتماعی روستاها تهیه شده است. همچنین اقداماتی مانند بازتوانی زنان، کودکان و سالمندان و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق سیل‌زده انجام شده است. مداخلات اجتماعی به فراخور وضعیت اجتماعی مناطق سیل‌زده همچنان ادامه خواهد داشت.

استاندار تاکید کرد: به فرمانداران تاکید می‌کنم، علاوه بر پیگیری موضوعات مالی و خسارت‌های کشاورزی، مسائل اجتماعی را هم در مناطق سیل‌زده مد نظر قرار دهند و جلسات ستادها در شهرستان‌ها طبق برنامه برگزار و کارها به صورت منظم انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید