• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80466
+
-

صفیره همچنان می‌سوزد

صفیره همچنان می‌سوزد

سایت دفن پسماند صفیره حدود 3 ماه پیش دچار آتش‌سوزی شد و تلاش‌هایی برای مهار آتش در آن صورت گرفت، اما آتش خاموش نشد و تلاش‌ها نیز ادامه نیافت. سایت جدید دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای «صفیره» در بخش غیزانیه این شهرستان سال ۹۱، با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه «برومی» راه‌اندازی شد.

اکنون بخشدار غیزانیه با اشاره به ادامه آتش‌سوزی محل دفن زباله‌های اهواز گفته است که دود غلیظ و بوی نامطبوع بیش از 8 هزار نفر از جمعیت روستاهای این بخش را با مشکل مواجه کرده است. «رسول ساکی» در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: با وجود پیگیری‌هایی که طی 3 ماه تابستان انجام شد، محل دفن زباله‌های اهواز در نزدیکی روستای صفیره همچنان در حال سوختن است و هیچ اقدامی از سوی شهرداری و سازمان پسماند برای خاموش کردن آن صورت نگرفته است.

وی افزود: آتش‌سوزی در این سایت با شدت و ضعف ادامه دارد و برخی از روزها از جمله هفته گذشته بسیار شدید بوده که تا شعاع ۳۰ کیلومتری را دود فراگرفته بود. ساکی با هشدار در خصوص اختلال دید در جاده رامهرمز (جاده قدیم سربندر) ادامه داد: انتشار دود در منطقه باعث دودگرفتگی جاده و کاهش دید رانندگانی می‌شود که در این مسیر تردد می‌کنند و می‌تواند برای مسافران خطرات جانی داشته باشد.

بخشدار غیزانیه با انتقاد از شهرداری اهواز به دلیل سهل‌انگاری در خاموش کردن آتش در این سایت گفت: مشکلات بهداشتی بخش غیزانیه به دلیل سوختن محل دفن زباله‌ها در جلسات گذشته شورای سلامت شهرستان مطرح شد، اما مصوبات این شورا تاکنون محقق نشده و شهرداری به وظایف خود عمل نکرده است.

وی بیان کرد: شهرداری مدعی است زباله‌گردهایی که به صورت غیرمجاز وارد سایت صفیره می‌شوند، مسبب آتش‌سوزی هستند. این در حالی است که سایت دیوارکشی شده و حراست سایت اجازه تردد در آن را نمی‌دهد و مانع بازدید ما از سایت می‌شود. این وضعیت، تناقض در اظهارات مسئولان سازمان پسماند را نشان می‌دهد.ساکی تاکید کرد: با شکایت محیط زیست، پرونده سازمان پسماند به دلیل آتش‌سوزی‌های سایت صفیره در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید