• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80460
+
-

۷۰۰ چشمه، سراب و قنات لرستان خشک شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی لرستان : اجرای عملیات آبخیزداری می‌تواند مشکل را برطرف کند

۷۰۰ چشمه، سراب و قنات لرستان خشک شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: بیش از ۷۰۰چشمه، سراب و قنات در استان خشک شده‌اند و تنها اجرای عملیات آبخیزداری می‌تواند این مشکل را برطرف کند. به گزارش ایرنا، «محمدحسین بابایی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لرستان شرایط خاصی دارد. در برخی از شهرهای آن همچون الیگودرز با خشکسالی و در برخی دیگر همچون سلسله و پلدختر با سیل مواجه هستیم.

وی افزود: میانگین فرسایش خاک در لرستان سالانه ۲۱ تن در هکتار است در حالی ‌که در بعضی از حوضه‌های آبخیز شهرستان سلسله همچون سیف‌آباد و چشمه علی‌اکبر این میزان سالانه به ۳۸ تن می‌رسد. بابایی افزود: شرایط خاص سلسله که حدود ۸۲ درصد آن شیب بالای ۱۲ درصد دارد، این شهرستان را مستعد سیل کرده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: امسال ۹۰ میلیارد ریال به شهرستان دلفان و ۸۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی به شهرستان سلسله اختصاص یافته است. وی گفت: تملیه، سیف‌آباد، شینه قلایی، کهمان، چشمه علی‌اکبر و بسطام از حوزه‌های بحرانی شهرستان سلسله هستند که بر اساس اولویت‌بندی به آنها اعتبار تخصیص خواهند یافت. بابایی اضافه کرد: در این میان، سهم بسطام ویژه خواهد بود چراکه ۶۰ درصد سیلاب‌هایی که وارد خرم‌آباد می‌شود و ۳۵ درصد سیلاب‌های پلدختر از این حوزه سرچشمه می‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید