• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80431
+
-

رژه اقتدار نیروهای مسلح در کرمانشاه و کردستان

خبر
رژه اقتدار نیروهای مسلح در کرمانشاه و کردستان

همزمان با ۳۱ شهریور، سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی و شروع هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمانشاه و کردستان برگزار شد. به گزارش همشهری، این مراسم در کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان و مردم استان برگزار شد و یگان‌های نمونه پیاده و موتوری نیروهای نظامی و انتظامی اقتدار خود را به نمایش گذاشتند. فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: دفاع مقدس حادثه‌ای بزرگ بود که استقلال، آزادی و سربلندی را برای مردم به همراه آورد. 

سردار «بهمن ریحانی» اضافه کرد: دفاع مقدس بستر یک تفکر جهادی و حیاتی بود که باعث عزت، سربلندی و ایستادگی ایران اسلامی در برابر دشمنان شد. وی تاکید کرد: دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در نظام جمهوری اسلامی به تأسی از فرهنگ عاشورایی نهادینه کرد و بزرگ‌ترین دستاوردش رسیدن به خودباوری و اتکا به درون بود.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه با بیان این‌که حضور آگاهانه مردم در صحنه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‌ساز اقتدار کنونی نظام و ایجاد بازدارندگی مقابل توطئه‌های دشمنان شده، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان خود و در رأس آنها آمریکا را با شکست مواجه کرده‌ایم.  ریحانی تصریح کرد: در سایه ولایتمداری و قدرت نیروهای مسلح شاهد شکوفایی کشور در بسترهای مختلف دفاعی، نظامی، امنیتی و... هستیم. فرمانده سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: نیروهای مسلح در کنار ملت با آگاهی و بصیرت در موضعی بلندتر ایستاده‌اند و یقینا پیروزی‌های بزرگ‌تر برای ما و شکست‌های بیشتر برای دشمنان در آینده رقم خواهد خورد.

 در ادامه یگان‌های نمونه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج رژه رفتند. آیین رژه نیروهای مسلح در کردستان هم در بلوار شهید بهشتی سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و فرماندهان سپاه بیت‌المقدس، لشکر ۲۸ پیاده ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی انتظامی کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده‌های شهدا، روحانیون و اقشار مختلف این شهرستان برگزار شد. در این آیین نیروهای مسلح با صدای پرصلابت «الله‌اکبر» آمادگی خود در برابر تمامی توطئه‌های احتمالی به نمایش گذاشتند و فرزندان خطه خونین‌رنگ کردستان صدای غیوری و سلحشوری مردم کُرد را در گوشه‌ای از ایران عزیز طنین‌انداز کردند. 

یگان‌های نمونه نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، انتظامی، مرزبانی، بسیج مردمی) از مقابل کلام الله مجید رژه رفتند و قدرت و آمادگی دفاعی بالای خود را به نمایش گذاشتند. تیم‌های رژه موتوری، تانک، خودرویی و پیاده نظام با نظم خاصی از جلوی جایگاه رژه رفتند و مقتدرانه نشان دادند جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کردستان از جمله سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مردمی آماده دفاع در برابر هر گونه تهاجم و تجاوز به ایران اسلامی است.  ۳۱ شهریور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۵۹ تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید