• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80299
+
-

ترافیک مدرسه‌ای‌ها

کدام خیابان و مسیرهای تهران در ‌ماه ‌مهر پرازدحام هستند؟

آمار
ترافیک مدرسه‌ای‌ها

سمیرا مصطفی‌نژاد/روزنامه‌نگار

اول مهر سال1398 مصادف خواهد‌شد با به خیابان آمدن حدود یک‌میلیون‌و200هزار دانش‌آموز برای رسیدن به مدرسه و پرکردن حدود 40هزار کلاس درس در سطح شهر و چند ساعت بعد، بازگشت از  مدرسه به خانه. چه این دانش‌آموزان به تنهایی مسیر خانه به مدرسه و بالعکس را بپیمایند و چه به همراه یکی از اعضای خانواده یا سوار بر سرویس مدرسه، یک حقیقت تغییرناپذیر در این روز خاص از سال و تمام روزهای سال تحصیلی در تهران خود را به رخ همه شهروندان شهر می‌کشد: گره‌های ترافیکی کلافه‌کننده و آلودگی بیشتر هوا. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد قرار است امسال شهر با افزایش ترافیکی‌دو0تا 25درصدی مواجه شود و به گفته محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ممکن است این افزایش ترافیکی به 40درصد نیز برسد.
براساس آمارهای اخیر وزارت آموزش‌و‌پرورش، تاکنون160هزار دانش‌آموز برای استفاده از سرویس مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند و جز خودروهای شخصی والدین دانش‌آموزان، قرار است هرروز 24هزار خودرو در قالب سرویس مدارس در ساعت‌هایی خاص در خیابان‌های شهر تردد داشته‌باشند.
 سرهنگ رضایی، معاون ترافیک راهور تهران بزرگ، پرترافیک‌ترین مسیرها را بزرگراه‌های همت، حکیم و هاشمی رفسنجانی معرفی کرده‌است و پلیس راهور قصد دارد با کمک گرفتن از تمهیداتی مانند ممنوعیت تردد کامیون‌ها وکامیونت‌ها از ساعت 6تا9صبح تا تاریخ 11مهر‌ماه، شناور‌شدن ساعات کاری کارمندان، نصب جی‌پی‌اس روی سرویس مدارس برای افزایش نظارت والدین و اطمینان آنها از ایمن بودن سرویس مدارس و در نتیجه کاهش تردد خودروهای شخصی و تک‌سرنشین در سطح شهر، ترافیک تهران را تحت کنترل درآورد.


 متراکم‌ترین مناطق تهران از نظر پراکندگی مدارس- شرق:
 منطقه 4، غرب منطقه 5 و 22

   تعداد دانش‌آموزان تهرانی که ثبت‌نام کرده‌اند
 1117000

   تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش سرویس مدرسه
160هزار‌نفر

   تعداد خودروهای فعال در زمینه حمل‌ونقل مدارس
24هزار خودرو

   پرترافیک‌ترین مسیرها پس از بازگشایی مدارس 
بزرگراه‌ همت، بزرگراه حکیم، بزرگراه هاشمی رفسنجانی

  پرتراکم‌ترین منطقه برای مدارس غیردولتی 
شمال تهران

   میزان افزایش تخمینی بار ترافیکی همزمان با آغاز‌ماه مهر
 20تا 40درصد



این خبر را به اشتراک بگذارید