• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80278
+
-

افزایش نگران‌کننده سرطان در استان

استاندار سمنان با بیان این‌که افزایش سرطان در استان نگران‌کننده است گفت: مسئولان مرتبط، برنامه راهبردی برای پیشگیری و درمان سرطان تهیه کنند. به گزارش‌ایرنا، «علیرضا آشناگر» در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت خانواده در سالن غدیر استانداری افزود: میانگین ابتلا به سرطان در مردان در جهان به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۲۰۵ نفر و در استان سمنان ۱۷۸ نفر و میانگین ابتلای زنان به سرطان در جهان ۱۶۵ و در استان ۱۵۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. 

وی اظهار کرد: فعالان حوزه سلامت نگران روند افزایشی بیماری هستند و پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری‌ها در اولویت کاریشان قرار دارد. استاندار سمنان با بیان این‌که نباید ترس در جامعه برای ابتلا به سرطان ایجاد کرد افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان برنامه عملیاتی برای کنترل و پیشگیری از سرطان را ارائه دهند تا برنامه‌ریزی بر این اساس انجام شود. وی با تأکید بر مبارزه با بیماری‌ها از طریق آموزش و مشاوره بیان کرد: کم‌تحرکی نقشی مهم در ابتلا به سرطان دارد، باید ترویج فرهنگ ورزش و تحرک در جامعه جدی گرفته شود.

 استاندار اضافه کرد: یک مرکز غربالگری سرطان در شاهرود دایر است و در سمنان نیز در دست ساخت است و با قول مساعد وزیر بهداشت در سفر به استان، این طرح تا پایان سال تکمیل می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید