• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80277
+
-

هشدارهای آقای استاندار

۸۰۰‌میلیون تومان اعتبار برای ایجاد آشیانه هلی کوپتر در استان بوشهر در نظر گرفته شده بود اما هنوز اجرایی نشده است

در استان
هشدارهای آقای استاندار

استاندار بوشهر با اشاره به موضوع ایجاد آشیانه هلی کوپتر و قصور هلال احمر در این مورد عنوان کرد: حدود ۸۰۰‌میلیون تومان اعتبار برای ایجاد آشیانه هلی کوپتر در استان در نظر گرفته شده بود اما هنوز اجرایی نشده و دلیل تاخیر آن نیز مشخص نیست. 
به گزارش ایسنا «عبدالکریم گراوند» در نشست شورای مدیریت بحران استان بوشهر گفت: اقدامات پیشگیرانه بایستی پیش از وقوع بحران و بر اساس قانون مدیریت بحران با به کارگیری تمام ظرفیت‌ها، توان و امکانات موجود انجام شود. 

وی افزود: مدیران عضو ستاد مدیریت بحران تمام وقت در دسترس باشند و هیچ مدیری حتی در روزهای تعطیل نباید بدون هماهنگی با حوزه‌های مرتبط استان را ترک کنند. استاندار بوشهر تاکید کرد: در مورد بیماری لکه سفید که در روزهای گذشته در برخی مزارع میگو شاهد آن بودیم تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند. 

همچنین اقدامات پیشگیرانه سرعت پیدا کند تا خسارت‌ها کاهش یافته و به حداقل برسد. گراوند بیان کرد: آتش نشانی تمامی شهرهای استان برای زمان عملیات و در مواقع بروز حادثه آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی با اشاره به موضوع ایجاد آشیانه هلی کوپتر در استان و قصور هلال احمر در این مورد افزود: حدود ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد آشیانه هلی کوپتر در استان در نظر گرفته شده بود اما همچنان اقدامی انجام نشده و هنوز اجرایی نشده، دلیل تاخیر آن نیز مشخص نیست، امیدوارم با بررسی لازم دستگاه‌های متولی در این خصوص سریعا اقدام کنند. 

استاندار بوشهر با تاکید بر پیش بینی‌های لازم برای فصل بارندگی خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس در شرایط ویژه در اختیار فرمانداران شهرستان‌ها است مگر در مواقعی که هواشناسی در خصوص سراسر استان اطلاعیه و هشدار می‌دهد و در این شرایط اداره کل مدیریت بحران با مشورت معاونت عمرانی تصمیم گیری کند.

گراوند تصریح کرد: مسیرهایی که آبگیر هستند، آبراه‌ها و نقاط پرخطر شناسایی و به آنها رسیدگی شود. فرمانداران و دفتر شهری مکلف به نظارت هستند و مسئولیت قصور دستگاه‌ها با مدیر آن دستگاه‌ها و شهردارانی است که کم‌کاری کرده اند. قابل پذیرش نیست که بابت بی‌توجهی‌ها و سهل انگاری هزینه‌ای پرداخت شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید