• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80238
+
-

بهارستان؛ بهشت موسیقی

اگر اهل ساز و آواز و ابزار و وسایل موسیقی هستید برای خرید این اقلام با تنوع بیشتر و قیمت مناسب، باید سری به یکی از بورس‌های لوازم موسیقی در میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی بزنید. در این راسته‌ مغازه‌های کوچک و بزرگی وجود دارد که قدمت بعضی از آنها در فروش ساز به نیم قرن هم می‌رسد.
   کتاب‌های مرتبط با موسیقی و وسایل مورد نیاز جانبی مثل تیونر، مترونوم، انواع سیم برای سازهای زهی، انواع پوسته برای سازها، آرشه، مضراب، پیک و... در این راسته بازار به فروش می‌رسد.
    راسته بازار موسیقی در میدان بهارستان از جنوب به محله سرچشمه، از شمال به خیابان بهارستان و فخرآباد و محله دروازه‌شمیران، از غرب به خیابان جمهوری اسلامی، باغ سپهسالار و چهارراه سیدعلی و از شرق به خیابان مجاهدین اسلام محدود می‌شود؛ جایی که پاتوق اصلی فروش ساز در ایران است و بسیاری آن را بهشت اهالی موسیقی می‌دانند.
    علاوه بر انواع ساز درصورتی که به‌دنبال تامین قطعه کمیابی برای تعمیر ساز خود هستید به‌احتمال بسیار زیاد در این راسته بازار آن را پیدا می‌کنید. همچنین خدمات تعمیرات و تنظیمات ساز نیز در این راسته بازار انجام می‌شود؛ گرچه قیمت سازها از چند صد هزار تا چندین میلیون تومان بنابر سازنده و کیفیت صدای آن متغیر است اما وسایل جانبی قیمت مشخصی دارند.
    اگر تازه وارد عرصه موسیقی شده و قصد خرید ساز دارید، پیشنهاد می‌شود حتما یک‌نفر وارد به ساز و موسیقی را همراه خودتان ببرید زیرا اطلاعات عرضه‌شده توسط فروشنده‌ها در این زمینه کمک زیادی به شما نمی‌کند. بسیاری از فروشندگان، خریدار و فروشنده ساز دست دوم هم هستند، پس با کمی حوصله و دقت می‌توانید ساز دست دوم سالم با قیمتی مناسب پیدا کنید.
    با توجه به قرار گرفتن این راسته بازار در محدوده طرح‌ترافیک و تنگناهای استفاده از وسایل نقلیه شخصی مانند جای پارک و خطر جریمه‌شدن، بهترین شیوه دسترسی آسان به این راسته بازار از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید