• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80209
+
-

طلسم پل‌سازی در جاده چالوس به تنکابن شکست

«جواد اصلانی» فرماندار عباس‌آباد از اختصاص حدود ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت 3 دستگاه پل در مسیر جاده کناره چالوس- تنکابن خبر داد.به گزارش ایرنا، جاده کنارگذر چالوس- تنکابن به طول ۶۵ کیلومتر، پیونددهنده سواحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان است. این جاده همه‌ساله محل گذر میلیون‌ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.مهم‌ترین مشکل این جاده پل‌های در حال تخریب است که ضریب امنیت تردد در آن را کاهش داده است.

 تخریب و بازسازی این پل‌ها از سال‌ها پیش در دستور کار قرار داشت، ولی هیچگاه به سرانجام نرسید.اصلانی در این باره گفت: با توجه به حجم انبوه ترافیک در بیشتر ماه‌ها به‌ویژه نیمه نخست سال و نیز تردد خودروهای سنگین، احتمال آن‌که روزی این پل‌های با قدمت بیش از ۷۰ سال فرو ریزد و جان عده‌ای از مسافران سواره‌رو را به خطر بیندازد، دور از انتظار نبود. بنابراین موضوع در دستور کار قرار گرفت و این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای ساخت و جایگزین کردن این پل‌های باریک و کم‌عرض اختصاص داده شد.

وی ادامه دارد: این پل‌ها یکی در هچیرود و ۲ دستگاه دیگر در منطقه اسپی‌رود و پسنده در شهرستان عباس‌آباد ساخته می‌شوند. فرماندار گفت: پیمانکار اجرای این طرح ملی با نظارت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور انتخاب و کارگاه برای شروع به کار احداث پل تجهیز شد که امیدوارم با تکمیل این پل‌ها دغدغه چندین ساله مسئولان این منطقه، مردم و مسافران و گردشگران برطرف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید